cokeloop Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Hei! mistenker at jeg mangler frostpluggen min, da jeg bruker vann som et uvær på 240'n.. Men hvor er denne plassert, og hvor kan jeg skaffe ny? :D så mye stress med å fylle på vann hver gang jeg skal på butikken ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Se etter store åpne hull i blokka. Mangler det en, så renner vannet fortere ut enn du klarer å fylle på. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 er kanskje ikke sååå gæli, at det fosser ut tror jeg ikke, men hvor skal jeg lete? under blokka?? det er ikke 100% sikekrt at det er den, men jeg kan ikke se noe galt med slangene eller noe, og jeg må fylle på vann etter å ha kjørt en mil kanskje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Har du sjekket de to slangene til varmeapparatet? Går fra blokka til torpedoveggen. Mest standard lekasjen ihvertfall. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 nix, skal sjekke det imorgen.. :D torpedoveggen er liksom veggen mot "dasjbordet" osv? :) *dum* ps, hvorfor heter det torpedovegg ? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Du kan gå over alle slange klemmene på motoren da, og stramme de.. Med meg var det mange klemmer som nesten ikke var festet. Så det kan vær lurt å sjekke det:) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 som nissan s13 sier, de slangene som går til/fra varmeapparatregisteret har en skummel tendens til å ryke. Særlig den som går TIL varmeapparatet om du har dårlige/myke motorfester. Erstatt dem med noen nye silikonslanger. Kjøpe noen stive motorfester sparer de slangene mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Da bør vertfall jeg tenke på å skifte de slangene snart :D Har ikke motorfeste, har to klumper med gele! yummy :cool: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 frostplugger er metall "lokk" som sitter i siden på blokka.. som skal bli presset ut om det fryser. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240GL Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by AlpejoHn Da bør vertfall jeg tenke på å skifte de slangene snart :D Har ikke motorfeste, har to klumper med gele! yummy :cool: Da bør du skifte fester faderlig fort, for om ikke motoren hviler på oljefilteret allerede, så er det ikke lenge før. Og da er det heller ikke lenge til du står i veikanten og haiker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Hehe.. Tror ikke det er SÅÅ gæli da.. Men dem er ganske myke. Gir stanga flytter seg en del i 1. og 2. giret. Men tror ikke det er så fryktelig gale enda.. Men skal bytte snart ja :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 hehe.. motorfestet mitt røyk under en børnings en gang...! girspaken la seg nesten ned i setet..! Du bør også bytte girkassefestet samtidelig..! når du får byttet alle 3 festene til stive sådan kjennes bilen mye bedre ut... Spesielt når girspaken ikke rører seg noe nevneverdig og værste "gyninga" i den forsviner! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Vet det er ikke veldig godt å kjøre med :) Får liksom det rykket når en girer, og noe tull. Men hvor ligger den til gir kassa da? Må bytte foringa rundt mellom akslingen også. For den har rivna litt og virker litt slapp. Og foresten. Når jeg gasser i første, så kommer det en kakkle lyd fra gir kassa eller frem i motoren... kommet etter at festene ble dårlige.. hva kommer det av ? :/ Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Girkasse-feste ligger kanske langt bak på kassa mellom framsiden på "braketen" som er skrudd på tvers under kassa og undersiden av kassa! Du ganske enkelt skrur den løs fra begge sider og dytter motoren/kassa litt opp og fram så klarer du å lure den ut... eller du kan skru av "braketen" med festet på... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 er det traversen du snakker om nå eller er det en lignende travers under gir kassa også ? Men vet du va den kakkle lyden kan komme av ? Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg