nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Kan luftmassemåleren monteres etter turboen? Tenker å sette den før gassspjeldet, men etter dumpventilen. Skal ikke lade noe mer enn 1bar med det første. Tåler luftmassemåleren det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Hvis det er en mekansik luftmengdemåler med spjeld kan du ikke gjøre det.... Det kommer mere luft igennom måleren en den måler ettersom lufta er under trykk og man kan få noen rare luftstrømmer rundt spjeldet..! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Nei, er det luftmengdemåler(denne har alltid spjeld) vil denne måle feil pga trykket, er det Luftmassemåler vil denne måle feil pga at tettheten på lufta forandrer seg, bare sett på dumpventilen og prøv du, skal jo være bensinkutt når dumpen slipper likevel. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 jeg har prøvd... det gikk ikke.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 resirkulerende dump er alternativet da Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 resirkulerande dumpventil e ikkje noke moro :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Legg resirkuleringsslange rett etter lmm og kjør uten noe filter og slanger før lmm så blir det jo litt lyd da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 På bilen som står utenfor her, så går det ihvertfall helt fint med LMM etter turbo'en (B234FT). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by nissan s13 På bilen som står utenfor her, så går det ihvertfall helt fint med LMM etter turbo'en (B234FT). veit du om det er samme luftmassemåler? gidder du evt. sjekke delenummer? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Kan ikke utelukke at det funker fint, men vil ihvertfall ikke abbefale det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by nissan s13 B234FT yummy Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 hehe :) *lyst på* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Problemet som kan oppstå om man flytter en lmm av trådtypen etter turboen,er at man kan få problemer hvis at turboen "spytter" litt olje ut i lufta,som vidre legger seg på tråden i luftmassemåleren.på denne måten kan både signalet bli feil å lmm gå sund..Det samme gjelder om mar har veivhusventilasjonen orginalt,det kan komme diverse gørr ifra den som også kan gjøre samme skade. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by locked veit du om det er samme luftmassemåler? gidder du evt. sjekke delenummer? ;) Kan sjekke i morgen, mørkt ute nå:) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 ok, veit det skal sitte en eller annen form for popoff på B230FK orginalt, men denne er i så fall fjernet på min motor. Er dette en resirkulerende eller er innsprøytninga klar over det ekstra lufttapet hver gang man går av gassen? blir uansett ikke aktuelt med noe resirkulerende på meg, hva kan egentlig gå galt annet enn litt mye bensin og dermed litt sur motor noen tidels sekunder.. henter seg tross alt kjapt inn igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.