Gå til innhold

Vise bilen på Biltilsynet. Pris?

Ranger emnet


TurboMx5

Anbefalte innlegg

Jeg fikk plutselig et brev fra Oslo Politikammer om at en av deres betjenter hadde sett bilen min med ulovlig solfilm på siderutene foran rundt Sinsenkrysset. Fikk pålegg om å vise bilen innen 16.feb. Noen som vet hvor mye dette koster? Bilen har 95% soting bakover, og 80% soting foran på siderutene. Har brukt 3M Panther 5% og 20% solfilm.

Jeg har selvfølgelig tenkt til å montere ny solfilm rett etter visninga, men ikke så mørk film....

Hva vil dere anbefale meg, slik at sjansene blir mindre for å bli tatt, men at det fortsatt ser litt stilig ut? 50%? 10%?.....

Jeg må ha på solfilm foran, da jeg synes biler med mørk soting bakover, uten sotede sideruter foran, ser for dumt ut....

 

Takker for tips

 

(Jævla paragraf-ryttere.....)

(Norge i et nøtteskall........):mad: :mad: :mad:

-03 Lexus 200 IS Sportcross

x01 Toyoyta Yaris varebil

x92 Mazda Mx5 Turbo Intercooler

x91 Honda Civic

x88 Mitsubishi Colt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det koster noe å vise den der, om du har fjernet sotefilmen og kommer dit uten den.. Så er jo alt bra.. Det skumle med det, er jo om du har noe annet de ikke liker.. De blir sikkert å gå over bilen når de har sjangsen..

 

Det koster vel penger når du skal godkjenne noe du har på bilen.. Liksom, godkjenne nye felger og dekk.. Da må de sjekke dette opp, også må de skrive ut nytt vognkort hvor det står at det er godkjent..

 

Sånn jeg har oppfattet det hvertfall, men jeg skal ikke si noe sikkert. Er sikkert noen som vet dette bedre enn meg :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får en ufrivillig visning på biltilsynet koster det ingenting..

-

 

Originally posted by MazdaPowah

Angående godkjenning på biltilsynet. Har planer om å putte på nye dekk og felger. Da dimensjonene blir litt større enn det som står i vognkortet, "må" jeg da rett ned på biltilsynet og godkjenne den eller holder det med å vente til neste EU-kontroll?

 

Du må ikke putte det i vognkortet mtp eu-godkjenning, om dekk/felg kombinasjonen er innen fornuftens grenser :D

men det beste er å få det skrevet inn i vognkortet..

sist jeg ble stoppet var ikke onkel blå så glad for at jeg hadde 18" istede for 14"...

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kosta 550 da jeg fikk senking og felger skrevet inn i vognkortet, skulle bare vise sotfilm je oxo, men da måtte dem titte litt ekstra vetu... PLING.... 550,- i statskassa.....

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle på en etterkontroll, men pga masse tull dro jeg aldri. Trodde det var i orden, helt til jeg blei stoppa. Snuten tok skilta, og jeg måtte på ny kontroll. Bestilte time på Lillestrøm, og fikk komme dagen etter.

 

 

Det jeg skulle vise var:

Defekt parklys venstre side foran

Defekt lys for kjennemerke høyre side bak

Ulovlig senking

 

Senkinga var godkjent i vognkortet, og begge lysa hadde jeg fiksa. Han duden så på vognkortet 1 minutt, bilen et halvt minutt, og sa at alt var greit :)

Anlegget mitt baki er nok langt fra lovlig innstallert. Han la merke til det, men spørte ikke noe om det en gang.

 

Politiet hadde til og med glemt å krysse av no greier, så jeg slapp å betale for å få igjen skiltene også.

 

 

 

Så for meg kosta det bare

Prøveskilter 270,- eller hva det er

Etterkontroll: 0,-

Avskilting: 0,-

 

Tror nok det hjelper å være hyggelig også ;)

Hilsen Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår