Gå til innhold

turbokonvert?

Ranger emnet


olehenri

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å bygge inn turbo på 3r golf?

Pris å sånt?

Er litt gira på det om dagen... hehe :rolleyes:

 

 

Vet ikke om jeg skal gå for det, eller å stæsje opp bilen mer når jeg får solgt den andre ennå. :)

Kikker litt på alle muligheter :)

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

Er det noen som har erfaring med å bygge inn turbo på 3r golf?

Pris å sånt?

Er litt gira på det om dagen... hehe :rolleyes:

 

 

Vet ikke om jeg skal gå for det, eller å stæsje opp bilen mer når jeg får solgt den andre ennå. :)

Kikker litt på alle muligheter :)

 

Hei.

 

Sjekk her du : http://www.trykladning.dk/

 

vet ikke hva slags motor du har jeg men her feks :

Standard opsætning:

---------------------------------------

Golf 2.0 GTI 8V MULTIPOINT!

 

- Turbo. (Garrett TB25)

- Intercooler. (630x202x62)

- Benzintryksregulator. (Malpassi)

- Blow Off Valve.

- 1 Stk K/N BOV Filtre.

- Div. (Rem, Spændebånd)

- Chip.

- Div rør.

- Div silicone slanger.

- Benzinpumpe.

 

Ca. HK 155 - NM 220

Pris inkl montering: 33.900.-

Pris excl montering og chip: 24.900.-

 

---------------------------------------------------

de har både turbo og kompressor kit.

 

mvh

vemund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by passat kara

 

Hei.

 

Sjekk her du : http://www.trykladning.dk/

 

vet ikke hva slags motor du har jeg men her feks :

Standard opsætning:

---------------------------------------

Golf 2.0 GTI 8V MULTIPOINT!

 

- Turbo. (Garrett TB25)

- Intercooler. (630x202x62)

- Benzintryksregulator. (Malpassi)

- Blow Off Valve.

- 1 Stk K/N BOV Filtre.

- Div. (Rem, Spændebånd)

- Chip.

- Div rør.

- Div silicone slanger.

- Benzinpumpe.

 

Ca. HK 155 - NM 220

Pris inkl montering: 33.900.-

Pris excl montering og chip: 24.900.-

 

---------------------------------------------------

de har både turbo og kompressor kit.

 

mvh

vemund

 

har itte så mye cash.. dyrt å dra til danmark og. hehe

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alverden kom du på tanken å turbo konvertere en 2 l?

Du får minder hester en en orginal vr6 og det koster mere?

Detta var lurt gitt.

Hvorfor ikke bygge om til vr6 først, å hvis dette ikke er bra nok kan man jo sette turbo på den, da snakker vi tross alt om ca 300 hk og 350 nm?

Det må da være smarter spør du meg? Men det var det vel ingen som gjorde

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Team VR6

Hvordan i alverden kom du på tanken å turbo konvertere en 2 l?

Du får minder hester en en orginal vr6 og det koster mere?

Detta var lurt gitt.

Hvorfor ikke bygge om til vr6 først, å hvis dette ikke er bra nok kan man jo sette turbo på den, da snakker vi tross alt om ca 300 hk og 350 nm?

Det må da være smarter spør du meg? Men det var det vel ingen som gjorde

 

 

Fordi jeg ikke er keen på vr6, 2.8l blir formye volum i mineører..

Å jeg driter i hestene egentlig , vil bare ha det "lille draget" ekstra, men tror ikke jeg gidder å bygge om uansett, bare driver å forhører meg om alle mulige muligheter jeg kan hente ut av den

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

 

 

Fordi jeg ikke er keen på vr6, 2.8l blir formye volum i mineører..

Å jeg driter i hestene egentlig , vil bare ha det "lille draget" ekstra, men tror ikke jeg gidder å bygge om uansett, bare driver å forhører meg om alle mulige muligheter jeg kan hente ut av den

 

Hvorfor ikke da bare sette inn en kam med mer løft og durasjon?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme kammen som brukes både til 1,8L og 2,0L

 

252 grader med 10,05 mm løft eller 268 grader med 10,66 mm

 

252 gir turtallsområde ca 2000-6500, 268 gir 2500-7000 (tenk på hvilket turtallsområde du vanligvis ligger ved vanlig kjøring, greit å ikke måtte gire ned hele tiden)

 

Kammene vil trolig gi fra 7-15 hk avhenging av kam og hvor frisk motoren er.

 

Vil miste noe av bunndraget i bytte mot mer effekt på toppen.

 

Bensinforbruket vil bli omtrent det samme, så lenge du har samme kjøre mønster som før kambytte, men det er det vel små sjanser for;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår