Gå til innhold

camryfellow: Camry 89' 2.0 xli - "Purple Kan-muri"

Ranger emnet


Camryfellow

Anbefalte innlegg

Skal holde meg laaangt unna alt som tilnærmet har noe med vinge å gjøre hehe. Litt kjedelig med dorifto stuk og fwd, spesielt når brekket trenger å strammes endel drunk

 

I dag påbegynnes endelig rustbehandling, så blir vel kanskje en liten update i løpet av helgen....

 

Blir ikke prosjekttråd for volvo'n vel?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har en liten rustflekk bak i hjulbuen, men først skal dobble webere og lettet svinghjul på! har et glassfiber panser liggendes og vente, men først mer performance!! Leve livet = bakhjulstrekk!! har akkurat kjøpt meg leilighet så mitt prosjekt går litt tregt!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da har jeg gått over hjulbuer, skjermer og slikt å fått fjerna rust i helgen. Var overraskende bra bak skvettlappene. Gikk bak gummiplatene.. der lå det jo "bare" et par fuktige skoger, som bilen sikkert ble dritgla over å bli kvitt.

Nå mangler det bare å få gjort det samme på bakfanger.

Fjerna hengefeste og.. knakk av bolten tilslutt.

Må også få cleana bagasjelokket. Noen idèer? Kan liksom ikke bare sparkle igjen uten no bak...

ealoken: Ikke senket enda..

Blir vel først når rage får tid.

Trenger å rette og kutte litt så jeg får stilt potta litt høyere, ellers vil den begyne å dumpe mye nedi når sommerhjula kommer på etterhvert er jeg redd.

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får satt inn blåe dioder i morgen tenker jeg.

Tok ut hele sulamitten siden jeg sku rengjøre de gjennomsiktige flatene (blir helt brun i sollys haha.. det er skittent det)

Da hadde jeg litt ekstra fritid, så fiksa hvite visere og litt lakking gitt. Ålreit resultat gjort i en fei:

 

dasj.jpg

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene går veldig bra originalt.. Kompis har en 1987 mod 2.0Xli, topper jo på over 220, selvom den har gått over 350k.. Toyota kan det med å lage biler, pluss at de er gode å kjøre

 

Har du noe videodokumentasjon på det?;)

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at noen fremdeles vil ta vare på disse bilene. Savner gamlebilen, en sølv metallic 88 mod 1.8XL sedan. Var kjørt 220.000 da jeg kjøpte den i 2000. Ga 5.000kr for den, var et godt kjøp den gangen. Gikk igjennom 1. EU uten anmerkning!! Neste EU måtte jeg skifte noen foringer i forhjulsopphenget. Eneste utleggene jeg hadde,bortsett fra skiver/klosser..og dekk :)

 

Gikk ikke så aller verst den heller, til tross for at det bare var 1.8 (90hk) jeg hadde. Men rustet litt da.. :rolleyes: Spesielt inn mot kupe'en i hjulhusene bak ,og i alle hjulbuene. Solgte den for ca 1 år siden, og aner ikke om den fortsatt er på veien. Da var den kjørt 280.000km. Men startet og gikk uten feilslag de 4 årene og 60.000km jeg hadde den.

 

Men fortsatt lykke til med ditt prosjekt :)

Mazda Miata 1.6 90mod

X Nissan Primera 91mod 2.0dLX

X Toyota Camry 88mod 1.8xl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe videodokumentasjon på det?;)

 

Har nok desverre ikke det, var på e18 mellom Ørje og Mysen ihvertfall. Det er etter litt tyning.. Så ikke helt 100% flatt der, men lang strekke med slak helling. Men kan jo også være no tull med speedometeret, vet ikke jeg... Men den har stått på over 220 flere ganger.. Dvs bunnet. Men bilen er original

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok desverre ikke det, var på e18 mellom Ørje og Mysen ihvertfall. Det er etter litt tyning.. Så ikke helt 100% flatt der, men lang strekke med slak helling. Men kan jo også være no tull med speedometeret, vet ikke jeg... Men den har stått på over 220 flere ganger.. Dvs bunnet. Men bilen er original

 

Tror nok også den skal gå "godt" over 200 ja. Jeg har ikke testa toppfarten på min, men det kommer til sommeren ;) Meste jeg har hatt er vel nesten 190, i 4 gir (litt usikker på farten, hadde andre ting å følge med på :P) Men de går rimelig bra ivertfall...

 

Men nå må vi ikke skeie ut med masse offtopic i prosjektstråden hans ;)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår