-EKS- Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 heisann.. bytter motor for tiden i en volvo 940.. fra fb til ft motor (fra uten turbo til med turbo) begge 940 motorer.. må jeg bytte ledningsnett hele veien? eller kan jeg stoppe ved jærnen? eller? Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Det enkleste er nok(om motorene ikke har samme ledningsnett)om du flytter over nettet ifra den gammle motoren til den nye,kobler inn formotstanden til dysene og forlenger ledningene til lmm.så er det bare å plugge dit "turbo" hjernene og ut å kjøre;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Så klart maxis har svaret! :D men kan du forklare litt mere utfyllende? forsto ikke det 110% :) lmm= luft mengde måler? kunne jeg bare brukt det lednings nettet som var i, og bare byttet hjernene? Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 jeg er 90% sikker på at det er samme ledningsnett. er tross alt ikke noe spesielt med at det er turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 sitter vel luft masse måler i den bilen der, er ikke noe å tenke over. de bare funker litt anderledes Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by Mambo sitter vel luft masse måler i den bilen der, er ikke noe å tenke over. de bare funker litt anderledes ja, det er det. riktignok er det jo lmm både på turbo og NA motoren. samme delenummer også. Luftmassemåleren er den samme på alle 200/700/900 serie biler med elektronisk innsprøytning (ikke 960). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Allright... Da bruker jeg det gamle ledningnettet men bytter til "turbo" hjernene og forlenger ledningene til lmm.. men hvorfor koble inn formotstanden på dysene? Sign by: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by E-K Racing Allright... Da bruker jeg det gamle ledningnettet men bytter til "turbo" hjernene og forlenger ledningene til lmm.. men hvorfor koble inn formotstanden på dysene? Sign by: E-K Racing Den må du kobble til fordi "turbodysene" er lavohmige og har en forkoblingsmotstand orginalt,imens vanlige "f" motorer har høyohmige dyser. Jeg vet det finnes en audi som har like store dyser som 940 turbo og som er høyohmige..men er vel enklest å kobble om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by locked jeg er 90% sikker på at det er samme ledningsnett. er tross alt ikke noe spesielt med at det er turbo. Det kommer helt ann på hvor ny motoren er,de nyere har helt andre kontakter og diverse pluss at de ikke har diagnoseuttak"blinke blink"...De nyere må kobles til et uttak i midtkonsollen i bilen og lese av kodene med et spesialinstrument. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by E-K Racing Så klart maxis har svaret! :D men kan du forklare litt mere utfyllende? forsto ikke det 110% :) lmm= luft mengde måler? kunne jeg bare brukt det lednings nettet som var i, og bare byttet hjernene? Mvh E-K Racing Ja du kunne bare brukt det som hadde i,så lenge du har lh2,4 og ikke noe bendix system. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 maxis, du har PM edit: nei, d har du ikke :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 det er en 91mod motor, bilen er 92mod.. Mvh E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by maxis Det kommer helt ann på hvor ny motoren er,de nyere har helt andre kontakter og diverse pluss at de ikke har diagnoseuttak"blinke blink"...De nyere må kobles til et uttak i midtkonsollen i bilen og lese av kodene med et spesialinstrument. Hmmm.. har en sånn motor fra 1997 som står i en 240, lurer på hvor diagnosekontakten sitter :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-EKS- Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 hehe... men sitter det "riktig`e" motstander på "turbo" lednings nettet? Sign By: E-K Racing Siter - BMW E90 D Msport 2008 - Alpine white, 19" black CSL`s++ - VOLVO 940 b230fk, 16v tubro, m90, add on, Megasquirt, 300hk osv. prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 såklart.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg