Gå til innhold

LCD i bil

Ranger emnet

ealoken

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som kan skaffe en 7" LCD til bil? skal kobles på en PC. har ikke TV ut. så bør helst gå på standar Skjermkort utgang. kan jo selvfølgelig kjøpe et TV \ 3D kort da.

Takker for svar :)

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by ALJ_GSi

Veldig få skjermer som har dette, har ikke sett en hititil, men noen dyre indash systemer sånn inngang. er nok lettere og bytte skjermkort så du får rca plugg istede.

Jeg har sett en.. Lilliput tuch skjerm.. jeg har en slik.. det er den beste skjermen jeg har sett i prisklassen under 10000... Men! Den har en svakhet og det er reflekterende touch panel :(

Funker som speil midt på dagen.. men funker helt utrolig bra på kvelden.. Skjermen koster vell rett i underkant av 3000 kr

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by MacSi

Jeg har sett en.. Lilliput tuch skjerm.. jeg har en slik.. det er den beste skjermen jeg har sett i prisklassen under 10000... Men! Den har en svakhet og det er reflekterende touch panel :(

Funker som speil midt på dagen.. men funker helt utrolig bra på kvelden.. Skjermen koster vell rett i underkant av 3000 kr

Hvis det er et problem at sol/lys speiles i skjermen, og du finner en pda el. som har like stor/større skjerm så burde du kjøpe en "skjermbeskytter" fra boxwave. Har en slik på min P900, helt herlig, slipper slitasje på touchskjermen (beskytteren kan taes av enkelt og vaskes!). Hvis du går for Boxwave Cleartouch Anti-glare så vil du altså få en "matt" overflate som ikke reflekterer sollys! Du riper ikke opp selve skjermen og flekker kan enkelt vaskes av :-)

Prisen er under tollgrensa så du slipper gebyr. Varen er så tynn så får du den i et brev slik at frakt er minimalt og du får den svært kjapt selv helt fra USA :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by Arosa 1.0L

Hvis det er et problem at sol/lys speiles i skjermen, og du finner en pda el. som har like stor/større skjerm så burde du kjøpe en "skjermbeskytter" fra boxwave. Har en slik på min P900, helt herlig, slipper slitasje på touchskjermen (beskytteren kan taes av enkelt og vaskes!). Hvis du går for Boxwave Cleartouch Anti-glare så vil du altså få en "matt" overflate som ikke reflekterer sollys! Du riper ikke opp selve skjermen og flekker kan enkelt vaskes av :-)

Prisen er under tollgrensa så du slipper gebyr. Varen er så tynn så får du den i et brev slik at frakt er minimalt og du får den svært kjapt selv helt fra USA :-)

Noe peiling på en håndholdt enhet som de lager til som har 7" eller 7,5" skjerm da? Virker ikke lett å finne.

Skal ha meg en touchscreen selv, men Lilliput har fått rykte på seg for å ha svært dårlig kvalitet...

Dersom jeg ikke tør å gå for Lilliput, regner jeg med det blir Xenarc 700TSV.

Men til deg ealoken:

Ellers har jo både Lilliput og Xenarc VGA skjermer uten touchscreen som er meget gode.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by ealoken

Da blir det et nytt skjermkort med RCA og S-viodeo kontakter. Noen som har non pene tilbud? max 2000. skal ikke brukes for film. mest musikk navigering.

Mvh Erik

Må si jeg ikke helt skjønner tankegangen din her nå...

Var det ikke skjerm du skulle ha?

Trenger jo ikke noe nytt skjermkort da vel?

RCA er ikke akkurat beste måten å overføre signal på ;)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er vel at det er veldig få skjermer som har sånn inngang som har har ut på pcen sin. Fant ut en morsommere ting her om dagen som kan være en billig erstatning for tuchscreen. Sony Ericsson sin K700i kan man bruke som mus. Funker sikkert på mange mobiler også, sjekk om det er det på k500i'en din erik.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

tingen er vel at det er veldig få skjermer som har sånn inngang som har har ut på pcen sin.

Ikke noe problem å få tak i VGA-skjermer...

Sitat

Fant ut en morsommere ting her om dagen som kan være en billig erstatning for tuchscreen. Sony Ericsson sin K700i kan man bruke som mus. Funker sikkert på mange mobiler også, sjekk om det er det på k500i'en din erik.

Jepp, stemmer det!

Har vært med å teste dette med t610, og det funker greit.

De aller fleste SE telefoner med Bluetooth kan brukes. I tillegg en del andre også, men det kommer an på hvilke programmer som velges.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har planer om å skaffe meg et PCi skjermkort. men har ikke mer en ca 2000 til skjerm ( skjermkortet er da ikke i de pengene her ). er ikke RCA utgang på Hovedkortet i pcen, bare innebygget skjermkort. så jeg trenger en skjerm som jeg kan kople på enten standar pc kontakt eller så må jeg ha en skjerm til RGB kontakt ( gul, hvit og rød )

altså, en skjerm til 2000 kr ca.

Styre med mobilen :) men har ikke Blåtann :(

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Originally posted by ealoken

jeg har planer om å skaffe meg et PCi skjermkort. men har ikke mer en ca 2000 til skjerm ( skjermkortet er da ikke i de pengene her ). er ikke RCA utgang på Hovedkortet i pcen, bare innebygget skjermkort. så jeg trenger en skjerm som jeg kan kople på enten standar pc kontakt eller så må jeg ha en skjerm til RGB kontakt ( gul, hvit og rød )

altså, en skjerm til 2000 kr ca.

Styre med mobilen :) men har ikke Blåtann :(

Mvh Erik

Kjøp deg en slik da.

De skal visst fungere bra så lenge man ikke begynner å plukke de fra hverandre og sånn ;)

2000,- blir egentlig litt i minste laget dersom du skal ha en god skjerm.

Men at Lilliput'en er en meget god skjerm så lenge den ikke blir ødelagt, er det ingen tvil om.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

de fleste skjermer funker bra helt til de blir ødlagte:D

Var ikke helt det jeg mente...

Tenkte på bildekvalitet og funksjon ellers.

Liten sannsynlighet for at de blir ødelagte så lenge man ikke begynner å fikle :D

Eneste feilen jeg har hørt om da, som ikke har med misbruk å gjøre, er at touch screenen kan bli dårlig på høyre side.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider