mantusmorduk Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 jeg har da fått i oppgave å selge mams sin golf gl stasjonsvogn 96 mod... men, den fusker, noe som ikke er helt heldig når man skal selge en bil. symptomene er at den "napper" i bilen på en måte(samme fusking som når man er tom for bensin) men kun ved lavere turtall.. dessuten reagerer den helt sinnsykt treigt på gasspådrag til tider, den på en måte sliter seg opp for så å plutselig komme. helt forferdelig irreterende. noen som vet hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 mulig det er innsprøytningsensoren som er litt ute på tur.. Var vertfall det med meg... Hadde samme symptomene.... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 hva kostet dette å bytte da? hvor ligger den hen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Jeg fikk tak i en brukt så den kostet meg bare noen kroner.... Med meg så var den like ved innsugsmanifolden. Men aner ikke hvordan dette er på en golf... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Hvilken motor er det snakk om her? Hvis det er av Monopoint motorene(ser ut som en forgasser) så vil jeg tippe på "forgasserflensen".. Den sitter under spjeldhuset og morkner med årene.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 det er en 1,6 innsprøytning.. har egentlig ikke så mye peiling på forskjellige modeller da... har egentlig ikke vært noe særlig golf fan.. det er pakningen til gasshuset du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by mantusmorduk det er en 1,6 innsprøytning.. har egentlig ikke så mye peiling på forskjellige modeller da... har egentlig ikke vært noe særlig golf fan.. Ok, 1,6 kom med 75hk og 101hk.. Forskjellen er at 101hk er en multipoint motor, mens da 75hk er Monopoint.. Originally posted by mantusmorduk det er pakningen til gasshuset du mener? Jepp.. den pakningen som sitter mellom selve gasshuset/spjeldhuset og manifolden.. Bildet er av en 1,8 Du kan prøve å la bilen stå på tomgang mens du prøver å dra/skyve på gasshuset, hvis motoren da stopper eller begynner å fuske så er det den pakningen som må byttes.. Hvis du har en 101hk motor så ville jeg renset tomgangsstabilisatoren (ISV) med Wd40 e.l. Hvis ikke det hjelper kan du prøve å koble fra luftmengdemåler og se om det er forskjell.. Hvis ingen av disse tingene hjelper bør ta deg en tur til nærmeste Vw forhandler for diagnose.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantusmorduk Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 ok.. tusen hjertelig for bra svar! må ut å finne ut av greiene!:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.