ststorm Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Skal gå igang med et opel kadett c prosjekt nå ganske snart. og da trenger jeg litt hjelp til å finne det jeg skal ha. i første omgang trenger jeg: - Motorfester som gjør at jeg får c20let motoren (calibra turbo) - Girkasse som passer til motoren så jeg fremdeles har bakhjulstrekk - Hvilke bremser bør jeg bruke? Hvor kan det skaffes og hva slags girkasse? Håper på svar! Stian Siter ___________________________ Peugeot 306 xr 1,6 Gule koni, 40 mm senka, piperX kofilter, fjernet kat., ca. 100 hk www.peugeotklubb.no www.naits-designs.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Moro at det er flere som vil starte Kadett prosjekter :) Jeg vil bare si at en del kommer an på hvor mange hk du antar å ville godkjenne den som. Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett c kongen Skrevet Januar 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by ststorm Skal gå igang med et opel kadett c prosjekt nå ganske snart. og da trenger jeg litt hjelp til å finne det jeg skal ha. i første omgang trenger jeg: - Motorfester som gjør at jeg får c20let motoren (calibra turbo) - Girkasse som passer til motoren så jeg fremdeles har bakhjulstrekk - Hvilke bremser bør jeg bruke? Hvor kan det skaffes og hva slags girkasse? Håper på svar! Stian du må ha getrag 265 kasse med manta 1800 clutch hus... bygge om bunnpanne... 1600 for/bakstilling (sperre) evt volvo 240 bakstilling.. masse øedninger + tid... og noen btra bremser som blizz eller frode engelund har alt sammen jeg... gitkasse + clutch hus + mellom aksel som er helt NY som går rett på kassa og er riktik kappa + nye foringer (kardang service) selger dette hvis du betaler bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ststorm Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by kadett c kongen du må ha getrag 265 kasse med manta 1800 clutch hus... bygge om bunnpanne... 1600 for/bakstilling (sperre) evt volvo 240 bakstilling.. masse øedninger + tid... og noen btra bremser som blizz eller frode engelund har alt sammen jeg... gitkasse + clutch hus + mellom aksel som er helt NY som går rett på kassa og er riktik kappa + nye foringer (kardang service) selger dette hvis du betaler bra... hvor mye hadde du tenkt deg da? er disse getrag 265 girkassene vanskelige å få tak i? bunnpanna, må bygges om? eller kan jeg bruke en annen volvobunnpanne. har hørt at folk som bruker manta b 1800 bunnpanne. Siter ___________________________ Peugeot 306 xr 1,6 Gule koni, 40 mm senka, piperX kofilter, fjernet kat., ca. 100 hk www.peugeotklubb.no www.naits-designs.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ststorm Skrevet Januar 31, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2005 Originally posted by Precious Moro at det er flere som vil starte Kadett prosjekter :) Jeg vil bare si at en del kommer an på hvor mange hk du antar å ville godkjenne den som. tenkte ikke å ha altfor mye. bare c20let motoren i første omgang. også en chip etterhvert. så en 250 tenker jeg ;) Siter ___________________________ Peugeot 306 xr 1,6 Gule koni, 40 mm senka, piperX kofilter, fjernet kat., ca. 100 hk www.peugeotklubb.no www.naits-designs.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 må bruke manta 1800 bundpanne ja, og motorfester, så må du lage et nytt feste på venstre side, fordi turbo kommer i veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ststorm Skrevet Februar 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 Originally posted by joppa må bruke manta 1800 bundpanne ja, og motorfester, så må du lage et nytt feste på venstre side, fordi turbo kommer i veien. var i kontakt med protrim og de sa at jeg ikke kunne bruke manta 1,8 motorfestene. hvordan lager jeg nye? bruker det gamle "klippe og lime"-trikset? hvor saks erstattes av vinkelsliper og lim erstattes av sveiseapparat? Siter ___________________________ Peugeot 306 xr 1,6 Gule koni, 40 mm senka, piperX kofilter, fjernet kat., ca. 100 hk www.peugeotklubb.no www.naits-designs.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrKadett Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 er dette nok ett fantasi prosjekt eller? :rolleyes: :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 sikkert :P det høyre feste kan du fint bruke, det venstre må du lage nytt. laget nytt i 4-5mm stål plåt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg