Estrewes Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Hei. Jeg kjøpte meg volvo 940 her om dagen. Den lider av det vanlige bensintankmåler sjukdommen. Er det noen som veit om det problemet ligger i tankmåleren eller om det ligger i viseren? Svar de som veit, ikke de som bare gjetter. Er det evt sjans for å bare kjøpe bensintankmåleren eller må man kjøpe hele armaturet nytt? Takk for svar. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Har en 740 med lignende problem, har ikke løst det enda. Men det det er mange som har samme problemet og det er en del å lese om det her: http://forum.740klubben.se/index.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Som regel sitter det i tankarmaturen. Noen tilfeller av instrument og eller jordfeil også. Finn kabelen bak og putt den til jord, har du fult utslag da er det med all sansynlighet ikke måleren i inst. Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Januar 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Tok å demonterte dashbordet i dag og målte på viseren i dashbordet. så ut til at den var i orden da jeg Ohma den. Målte for å se om det kom strøm til print brikka bak på dashbordet det gjorde det ikke. Jeg konstaterte da at det var tankmåleren som var problemet og satte det sammen igen. Når jeg da skulle ut å kjøre fungerte viseren og allt, hele turen. Kan det ha vært dårlig kontakt i printplata bak på dashen? Jeg regner ikke med at det kommer til å forbli i orden siden jeg ikke gjorde noe annet enn å demontere det og sette det sammen igjen. Derfor er jeg tilbake til 0 igjen. Er det tankmåleren eller viseren som PLEIER å streike på disse bilene? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tadano Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Tja..Har samme problemet selv da.. Et verksted sa prisen deres totalt kom på 3K.. Så jeg kjører sånn ca 35 mil jeg før jeg tanker.. Gidder ikke skifte målern... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Januar 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Noe annet jeg merka nå er at min funker ikke når bilen er kald eller kupeen er kald. Men når det blir varmt i kupeen så fungerer måleren. hva kan problemet bli? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Det som PLEIER og gå er tankarmaturen.....(etter det jeg har hørt og lest meg frem til i ca 80% av tilfellene) Har også erfart at kretskorta/printkorta bak på dashen kan ha dårlige loddinger/kontaktstykker.... Og det tyder jo på dårlig kontakt ett sted, når den ikke er helt med når det er kaldt i kupeen...... Fukt, kaldt, dårlig kontakt...... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Januar 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Er det noen mulighet å ta ut tankarmaturen og fikse måleren eller er det bare å få kjøpt ny? Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Januar 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2005 Kjøpe ny eller stole på en som sier den virker og kjøpe brukt.... vet ikke hva som tar kvelden i de så om det kan reppareres eller ei vet jeg ikke, svenskene kjøper nå nye så....... Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg