Gå til innhold

Hjelp med installasjon av Lava CD-avspiller

Ranger emnet

Piirka

Anbefalte innlegg

Hei!

Hjelp en i desperat nød :/

Dette er første gang jeg bygger bilstereo og alt har gått bra så langt. Men nå har jeg kommet frem til spilleren, og vet ikke hvor

kablene skal.

Det er en Lava CRM-8410 Car CD/MP3 Player

spiller.jpg

Jeg har lagt Ignition Swith (B+) ig Ground (-) til + og - på batteriet, via sikring. Men hva mer trenger jeg for å få den til å virke? Hvor skal Power antenna og memory back up?

Sitter helt fast :/

Håper noen kan svare så fort som mulig.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memory backup skal også til + på batteriet, men power antenna er den kabelen som skal til evt forsterkere du måtte ha ekstra for å "skru dem på", eller selvfølgelig til en motordrevet antrenne hvis du har dette... OBS! Du trenger ikke å koble "power antenna" til noe som helst for at spilleren skal fungere.

OBS! Red ignition switch skal egentlig kobles via tenningen din slik at spilleren skrur seg på/får strøm når du har tenningen på, men du MÅ ikke gjøre dette. Ved å ikke koble via tenningen så kan det godt være at spilleren din trekker bittelitt strøm selv når du ikke har den på... Jeg har selv gått "utenom" tenninga på flere biler da jeg ofte spilte musikk uten å ha på tenninga, jeg gikk aldri tom for strøm, men dette var en Clarion spiller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne hos bilradiospes og fikk tak på rett kabel. men jeg har fortsatt problemer med spilleren. Jeg kobler - til metall overflate i karosseriet, og + på batteriet. kjører akkuratt nå uten sikring bare for å få konstatere at alt virker.

Og så kobler jeg memory og på batteriet. Fortsatt ingen aktivitet.

Så trodde jeg kanskje at noe var gale på pluggen inni så jeg kobla ledningen som går til memory på antenna power i steden for. Og da begynner displayet å lyse, men ingen tekst eller noenting. bare lys. Jeg forstår ikke hva som er gale. Noe hjelp her? Funker det ikke i løpet av kvelden så tar jeg spilleren tilbake i morgen og får dem til å prøve spilleren i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider