x8|volvo Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Hei! har en 240 sedan å lurte på hvordan jeg kunne få litt grommere lyd UTEN å få sånn "harrybil" lyd (ta vekk potta) tenkte å bare skifte til 2.5" simons eksosanlegg, men hvordan blir egentlig dette? Seriøse svar ønskes takk.... edit: har btw en b23a ;) tenkte det kunne hjelpe litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 simons 2.5" fungerer greit det. får litt mer og grovere lyd, men ver oppmerksom på at det anlegget IKKE har flammedemper/gnistfanger så ettertenning kan du lett få.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 hehe ;) er jo bare koselig det hvis ikke onkel blå kommer å kjefter :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 hehe... hadde en 240 med b23e og 2,5" simons.. Ettertening så det sto etter...! Når jeg slapp gassen på ca. 5500 -> 6000 rpm ble det så store flammer at jeg så dem i speilet! Syntes det var litt arti jeg... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 tviler på at du får det godkjent jeg da ;) hehe , tenkte kanskje på mongoose eksos også, eller JT, får se rett og slett ;) men hvordan var lyden på din da? ikke sånn stygg slarme lyd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Til å begynne med hadde jeg et komplett simons anlegg... synetes det var grom lyd men ikke så mye lyd hvis du skjønner....... Ble til at jeg bytta den bakerste potta til ei mindre ei med mindre demping... Da ble det jo helt råå lyd...! sikkeli dyp brumming! Har nå en turbo-motor på det samme anlegget... ble litt kjedeli lyd da ass...! Turbo`n demper jo så mye vet`u..! uhhmmwhat? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Januar 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 hehe, starter med komplett simons først, så får jeg se hva jeg bygger ut ifra det! liker ikke såååå høy lyd, liker bare grov lyd, hvis du forstår Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Jeg monterte 2,5" Simons på min for et par måneder siden. Lyden er ikke særlig høy. Du hører det er litt mer bass når du gir på med lavt turtall men sånn ellers er det ganske stille. Mye penere lyd en det orginale greiene i hvertfall. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Januar 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 orginal 2.5" eksos? eller den som allerede står på b23a ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Januar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2005 Originally posted by Volvoturbo240 hehe... hadde en 240 med b23e og 2,5" simons.. Ettertening så det sto etter...! Når jeg slapp gassen på ca. 5500 -> 6000 rpm ble det så store flammer at jeg så dem i speilet! Syntes det var litt arti jeg... akuratt det jeg er ute etter . smeller det sånn på en b 230a også eller?? Er det mye bedre lyd i 3" i for hold til 2,5"?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vagga Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 på min 240 stv moddet vi inn 2,5" fra mellompotta å bak til en forgreiner.. delte i 2 å en potte liggende på langs under der bakpåtta vanligivis ligger.. bare vridd 90 grader.. en på hver side.. ble grom lyd d.. bare fant 2 søte små simonz å sveisa inn.. gikk greit d.. får mye bedre lyd nå en før.. blir ikke så høy når man ligger å "duffer" på langkjøring.. men når man ladder blir d bra.. :D Siter Tommy aka Vagga Volvo 240GLE(1987) b230k Mercedes 190D(1988) 2.5D Mitsubishi Grandis(2005) 2.0DiD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Januar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 hum... må tenke litt jeg :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Jeg har 2" simons nå.. og det er slik at når jeg kjører opp til 4000 rpm, (da det lønner seg å gire for meg:D) og slipper gassen og girer, så kommer det popoff! synest det er ganske kult jeg :D en annen gang hadde jeg på en bak potte uten innmat og 2 store firkantrør utav.. da smalt det når jeg kjørte på 2.5 tusen rpm og slapp gassen.. poffpoff-pang. Steike stilig :D :D :D EDIT: Og en annen ting.. har dere prøft og ruse opp til ca 4000 og slå av tendinga og pumpe gassen 2 ganger og skru på jenn tendinga ? Det er saker det.. da snakker vi rifle skudd ;);) (sikkert de fleste som vet om det da. hehe:D) EDIT: akuratt det jeg er ute etter . smeller det sånn på en b 230a også eller?? Det er i så fall på forgasser motorer det smeller ;) (Har B23A selv) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Januar 29, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 haha, har ikke prøvd det enda nej! min volvo har gått i familietradisjon i 22 år, har aldri vært revve laus på asfalt osv...... den skal jeg ta vare på liksom :D hehe...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Januar 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2005 Men du må ta å prøve å ruse å skru av tendinga og pumpe 2 ganger.. og skru på jenn. Ska låve deg at det kommer en svart sky bak deg da :D Må få ut litt sot vet du ;) Men min vill ikke gå på tomgang etter på da.. for pluggene soter seg og slikt. men du fåt jallefall ut driten i eksosanlegget:D Men vær litt forskiktig. Det KAN skje at eksosanlegget sprenger.. men har aldri hørt at det har sjett før .. hehe. Å motoren hekje gått av det om det gjenntar seg maange ganger. Men en gang burde ikke ha så mye å si da :/ Men jeg har ikke ansvaret om bilen din blir ødelagt pga. det ;) Var en her jeg bor som var veldig hissig på å smelle.. gjorde det opp til FLERE ganger hver dag. hele tia. den motoren tok kvelden etter en stund. brente ventil hetter eller noe slikt. Så ikke over driv selv om det er vanskelig og lavære :D Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg