clone baby Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Heisann, syntes det hadde vært litt interresant og få vite hvordan du fikk de extra f.eks. 50 hk i f.eks din VW golf 2 gti 16v? Da snakker vi om ærlige hk, og ikke luftfilter blir 10hk+ tøvet. Lager bare ett lite eksempel under her: VW golf 2 gti 16v org 136hk (?) Påmontert turbo (type?) og intercooler (liter?) 40hk (?) luftfilter (merke) + effektanlegg (merke + dim) blir 10-15hk (?) dyster, tillegssprut+++ u name it! Dette var bare ett eksempel. Håper bare og kunne lære litt hva de forskjellige komponentene utgjør i hk på forskjellige biler :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dyngman Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by clone baby Heisann, syntes det hadde vært litt interresant og få vite hvordan du fikk de extra f.eks. 50 hk i f.eks din VW golf 2 gti 16v? Da snakker vi om ærlige hk, og ikke luftfilter blir 10hk+ tøvet. Lager bare ett lite eksempel under her: VW golf 2 gti 16v org 136hk (?) Påmontert turbo (type?) og intercooler (liter?) 40hk (?) luftfilter (merke) + effektanlegg (merke + dim) blir 10-15hk (?) dyster, tillegssprut+++ u name it! Dette var bare ett eksempel. Håper bare og kunne lære litt hva de forskjellige komponentene utgjør i hk på forskjellige biler :) Opel Calibra 16V 150hk orginalt:) Chipet så har vel kanskje en 160-165hk =?:rolleyes: :D Siter Dyngman, Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sløv Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Har min Golf II 1.8 GT som eg har tenkt å sette i dobble gassere (45mm) ny kam og effekt anlegg evt høvle toppen litt. vet ikke hvor mye dette kan øke i HK men satser på litt mer gamp da :P hehe Siter Året's sitat : "Lakendrifting" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZirZ Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 På en sierra 2.0i Pinto grenrør 5 til 10hk høvling av toppen rundt 1mm 5 til 15hk trimkam 5 til 15hk effektanlegg 0 til 5hk luftfilter 0 til 2hk cå ca totalt 140 hk med ca 115 org Siter BMW 523 E39 97mod Ford Sierra 3dørs 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Gøyt og lese om dette folks! :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Mazda 323 GT-R; 185 hk originalt. Åpent filter, 2,5" eksos og justerbart turbotrykk: 300 hk v/ 1.5 bar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 -Stort KN-filter -3" Mongoose -Montune Chip -Bosh 403 dyser (503ccm) -Bosh 3 bar mapsensor -Collins -31 actuator -Turbonetics T34 ar.48 -RS500 IC -Lavkomp -Ombygget veivhusventilasjon -Høyeffektscoil -Plenumspacer -Gr.a toppakning -ARP bolter 146,2hk ekstra Hvor mye hver del ga gidder jeg ikke spekulere på... Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clone baby Skrevet Januar 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Får henge meg på da. Bilen er en Mitsubishi Colt turbo (org) 125hk, men etter div mods 160-170hk -Bensintryks regulator -Stort KD-filter -Skrudd opp turbotrykk -2" Effektanlegg i rustfritt stål med 3"ut -Stor InterCooler hentet fra laste bil Det svakeste ledde nå er den lille søte turboen som trenger noen steorider ;) Mao. større turbo kommer :) Siter CorsaA 1.8 16vT CorsaA 1.3 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 autronic smc datasprut smidde stempler. intercooler type stor. garret trim 60 turbo. 3" med batteribøy. stort kn filter. dumpventil 10 hk:D får nå topp om ei uke. den stammer fra en 2,3 liter 9000. og er portet med kvassere kammer. proggresiv bensintrykksregulator 720cc duser med dette fikk jeg 196 hk på hjulene med 0.6 kilo i ladetrykk. (dette var uten nå topp) kjører med 1,1 nå. det skal bli høyere... har også kjøpt meg girkasse som skal bli forsterket.. bilder kan forresten ses her: http://www.saabturboclub.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3762 Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 autronic smc datasprut smidde stempler (neddreide 2 mm). intercooler type stor. garret trim 60 turbo. 3" med batteribøy. stort kn filter. dumpventil 10 hk:D får nå topp om ei uke. den stammer fra en 2,3 liter 9000. og er portet med kvassere kammer. proggresiv bensintrykksregulator 720cc duser ARP bolter med dette fikk jeg 196 hk på hjulene med 0.6 kilo i ladetrykk. (dette var uten nå topp) kjører med 1,1 nå. det skal bli høyere... har også kjøpt meg girkasse som skal bli forsterket.. bilder kan forresten ses her: http://www.saabturboclub.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3762 Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 ekstra effekt på en 2,4 CIH høyne kompresjonen, (høvle toppen ca 0.50-1,0mm) evt sette på en 2,0 E topp. (de har mindre volum i kammeret over stempelene noe som gir mer komp, E fordi de har høyere innsugskanaler og store ventiler) 2x 45mm weber. mild trim kam Letta og balansert svinghjul grenrør og 2 - 2,5" effektanlegg. effekt: ca 150hk alt ettersom justeringene... Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZirZ Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com autronic smc datasprut smidde stempler. intercooler type stor. garret trim 60 turbo. 3" med batteribøy. stort kn filter. dumpventil 10 hk:D får nå topp om ei uke. den stammer fra en 2,3 liter 9000. og er portet med kvassere kammer. proggresiv bensintrykksregulator 720cc duser med dette fikk jeg 196 hk på hjulene med 0.6 kilo i ladetrykk. (dette var uten nå topp) kjører med 1,1 nå. det skal bli høyere... har også kjøpt meg girkasse som skal bli forsterket.. Woho noen som trimmer saaben sin og tenker på girkasse.. dere saab folk trimmer de grådig.. man har ikke girkasse for mer enn 150hk.. saker.. så alle klarer alikavel å flekke de.. da ett og ett gir forsvinner.. Siter BMW 523 E39 97mod Ford Sierra 3dørs 86mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Hvordan fikk du de extra hestene? Kjøpte dem :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Må bare poste og si "WAY TO GO!!!!!" Det er kun 2 personer i hele tråden som faktisk har dokumentert effektøkningen sin. Alle kommer med akkurat de opplysningene han IKKE er ute etter. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mats`ern Skrevet Januar 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2005 Tja.. TD05 turbo custom grenrør porta topp smidde stempler og råder ( 1 mm større stempler ) kammer Front montert intercooler 3" eksos steg 4 chip 300zx luftmasse måler 1,6 bar ladetrykk det vil forhåpentligvis gi meg 350 hk iforhold til de orginale 169 ;) en på 200 forumet bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett. så det burde vel jeg også klare :) Siter Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5: "Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. " Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg