Gå til innhold

Hvordan fikk du de extra hestene?

Ranger emnet


clone baby

Anbefalte innlegg

Heisann, syntes det hadde vært litt interresant og få vite hvordan du fikk de extra f.eks. 50 hk i f.eks din VW golf 2 gti 16v?

 

Da snakker vi om ærlige hk, og ikke luftfilter blir 10hk+ tøvet.

 

 

Lager bare ett lite eksempel under her:

 

VW golf 2 gti 16v org 136hk (?)

 

Påmontert turbo (type?) og intercooler (liter?) 40hk (?)

 

luftfilter (merke) + effektanlegg (merke + dim) blir 10-15hk (?)

 

dyster, tillegssprut+++ u name it!

 

 

Dette var bare ett eksempel.

 

Håper bare og kunne lære litt hva de forskjellige komponentene utgjør i hk på forskjellige biler :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Heisann, syntes det hadde vært litt interresant og få vite hvordan du fikk de extra f.eks. 50 hk i f.eks din VW golf 2 gti 16v?

 

Da snakker vi om ærlige hk, og ikke luftfilter blir 10hk+ tøvet.

 

 

Lager bare ett lite eksempel under her:

 

VW golf 2 gti 16v org 136hk (?)

 

Påmontert turbo (type?) og intercooler (liter?) 40hk (?)

 

luftfilter (merke) + effektanlegg (merke + dim) blir 10-15hk (?)

 

dyster, tillegssprut+++ u name it!

 

 

Dette var bare ett eksempel.

 

Håper bare og kunne lære litt hva de forskjellige komponentene utgjør i hk på forskjellige biler :)

 

Opel Calibra 16V 150hk orginalt:)

Chipet så har vel kanskje en 160-165hk =?:rolleyes: :D

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Stort KN-filter

-3" Mongoose

-Montune Chip

-Bosh 403 dyser (503ccm)

-Bosh 3 bar mapsensor

-Collins -31 actuator

-Turbonetics T34 ar.48

-RS500 IC

-Lavkomp

-Ombygget veivhusventilasjon

-Høyeffektscoil

-Plenumspacer

-Gr.a toppakning

-ARP bolter

 

 

146,2hk ekstra

 

Hvor mye hver del ga gidder jeg ikke spekulere på...

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får henge meg på da.

 

Bilen er en Mitsubishi Colt turbo (org) 125hk, men etter div mods 160-170hk

 

-Bensintryks regulator

-Stort KD-filter

-Skrudd opp turbotrykk

-2" Effektanlegg i rustfritt stål med 3"ut

-Stor InterCooler hentet fra laste bil

 

Det svakeste ledde nå er den lille søte turboen som trenger noen steorider ;)

 

Mao. større turbo kommer :)

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autronic smc datasprut

smidde stempler.

intercooler type stor.

garret trim 60 turbo.

3" med batteribøy.

stort kn filter.

dumpventil 10 hk:D

får nå topp om ei uke. den stammer fra en 2,3 liter 9000. og er portet med kvassere kammer.

proggresiv bensintrykksregulator

720cc duser

 

med dette fikk jeg 196 hk på hjulene med 0.6 kilo i ladetrykk. (dette var uten nå topp) kjører med 1,1 nå. det skal bli høyere...

 

 

har også kjøpt meg girkasse som skal bli forsterket..

 

 

HPIM0749.jpg

 

 

 

 

bilder kan forresten ses her:

http://www.saabturboclub.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

autronic smc datasprut

smidde stempler (neddreide 2 mm).

intercooler type stor.

garret trim 60 turbo.

3" med batteribøy.

stort kn filter.

dumpventil 10 hk:D

får nå topp om ei uke. den stammer fra en 2,3 liter 9000. og er portet med kvassere kammer.

proggresiv bensintrykksregulator

720cc duser

ARP bolter

 

med dette fikk jeg 196 hk på hjulene med 0.6 kilo i ladetrykk. (dette var uten nå topp) kjører med 1,1 nå. det skal bli høyere...

 

 

har også kjøpt meg girkasse som skal bli forsterket..

 

 

HPIM0749.jpg

 

 

 

 

bilder kan forresten ses her:

http://www.saabturboclub.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ekstra effekt på en 2,4 CIH

høyne kompresjonen, (høvle toppen ca 0.50-1,0mm) evt sette på en 2,0 E topp. (de har mindre volum i kammeret over stempelene noe som gir mer komp, E fordi de har høyere innsugskanaler og store ventiler)

2x 45mm weber.

mild trim kam

Letta og balansert svinghjul

grenrør og 2 - 2,5" effektanlegg.

effekt: ca 150hk alt ettersom justeringene...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by alex_ander3@hotmail.com

autronic smc datasprut

smidde stempler.

intercooler type stor.

garret trim 60 turbo.

3" med batteribøy.

stort kn filter.

dumpventil 10 hk:D

får nå topp om ei uke. den stammer fra en 2,3 liter 9000. og er portet med kvassere kammer.

proggresiv bensintrykksregulator

720cc duser

 

med dette fikk jeg 196 hk på hjulene med 0.6 kilo i ladetrykk. (dette var uten nå topp) kjører med 1,1 nå. det skal bli høyere...

 

 

har også kjøpt meg girkasse som skal bli forsterket..

 

 

 

Woho noen som trimmer saaben sin og tenker på girkasse.. dere saab folk trimmer de grådig.. man har ikke girkasse for mer enn 150hk.. saker..

så alle klarer alikavel å flekke de.. da ett og ett gir forsvinner..

BMW 523 E39 97mod

Ford Sierra 3dørs 86mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

 

TD05 turbo

custom grenrør

porta topp

smidde stempler og råder ( 1 mm større stempler )

kammer

Front montert intercooler

3" eksos

steg 4 chip

300zx luftmasse måler

1,6 bar ladetrykk

 

det vil forhåpentligvis gi meg 350 hk iforhold til de orginale 169 ;)

 

en på 200 forumet bremset hvertfall 352 hk med ca samme oppsett. så det burde vel jeg også klare :)

Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). §15.5:

"Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår