totto Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Heisann, lurer litt på folks mening her. Skal kjøpe meg en Civic HB nå, og vil ha litt lyd i den, og første punktet er å jo å hive inn ett eller annet form for filter/inntaks-system.. Derfor lurer jeg på om noen har noen erfaring med feks AEM V2 Cold Air Intake, det koster jo skjorta og litt til, men det skal visstnok være det beste på markedet. Man påstår at det filtrerer ut vannet slik at du ikke får vann i systemet og greier. Noen som har peil? Er det evt like greit å hive i ett Green filter eller noe istedet, eller er faktisk AEM kittet verdt de 3 lappene? Mvh -totto Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 AEM V2 er et bra inntak.. har en bypass-ventil som visstnok skal gjøre at man ikke får hydrolock... kan også gi deg en ekstra ponni.. ellers er luftfilter en evig diskusjon. Mugen Airbox er vel utvilsomt d beste inntaket effektmessig, men gir ikke så mye lyd. alurør har MYE å si på lyden. AEM sitt short-ram inntak er også bra greiers... du kan sende en mail til tord@wiredspeed.com eller restyle@ides.no . de skaffer deg d du vil ha:) Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totto Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Ok, men er hydrolock ett utbredt problem? Hvis man vil bare ha FET lyd, hva bør man gå for da? Short ram? Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Hvis man er opptatt av "fet" lyd, så er short ram i aluminium ditt beste tips ettersom dette er billig og lager lyd. Skal man ha effekt er kjøling viktig, men det optimale har i dynoer vist seg å være modifiserte CAI systemer som forkortes faktisk. Ettersom hvis CAI'et blir for langt, er ikke inntaket like effektivt... Iceman Intake til B16A2 motoren f.eks... Anyways, høres ut som du er ute etter en budget løsning så da er det bare å finne en billig shortram løsning.. Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totto Skrevet Januar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2005 Vel, kanskje ikke akkurat budget løsning, kommer an på hva folk anbefaler.. Leste blant anne på honda-tech.com at de mente AEM V2 var ekstremt overprisa, og at det ikke hadde så mye å si med den ventilen som forhindra hydrolock. De anbefalte også shortram, hva er egentlig forskjellen? Vil ikke at bilen skal bli helt ricer heller, men hadde vært fett å hatt litt grei lyd frem til jeg får råd til å kjøpe nytt anlegg feks.. mvh -totto Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Høres ut som du og jeg er på jakt etter det samme her Totto! :D Fant denne på nettet, og det er mye mulig at denne blir anskaffet i den nærmere fremtid. Kanskje det er noe sånt du kunne tenke deg? Selv om det ikke er i Norge, er det nok godt mulig at norske bedrifter tar dem inn ;) http://www.eautoworks.com/html/ORD-1-1-1-23792.cfm Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Og forresten. Når det gjelder Cold Air Intakes osv, så kan alle sammen modifiseres til short-ram når det ønskes (f.eks. vintersesong). Jeg vurderer forresten å selge Cold Air Intaket mitt som jeg har stått på bilen i ca. 2000km. Som nytt! Aluminiumsrør med Honda diameter, så det vil passe DX, LSI, VTI osv... Betalte 2300 for det, så en høvding for det kunne godt tenkes? Noen av dere interesserte? Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totto Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 S-2000: bra lyd av det eller? Savner egentlig en "samle post" som tar for seg pro's og con's på hva man bør velge til forskjellige ting. Feks Green Filter: -Ok lyd, billig, null hk ekstra CAI : -BRA lyd, dyrt, gir litt ekstra hk... osv.. Noen som har mulighet til å oppsummere litt? Gjerne med egne erfaringer.. Mvh -totto Siter Honda Civic HB Lsi - 92 [x] Escort 1.6l -87 - SOLGT [x] Escort Xr3i -88 (delebil) -------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wicked Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 halla jenter.. :D jeg har CAI, 5tomms short ram og "vanlig"short ram til civic. Og til priser som varmer.. :) Siter "It's not WHAT you know, it's WHO you know!" 1988 bmw 525 turbo (watch out) 1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan) 1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liteglow Skrevet Februar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2005 hydrolock er ett vanli problem ja !! :( Jeg har CAI med K&N filter.. Resultatet etter extremt mye sne med påfølgende regn ble masse vann på veien, som derreter fant veien rett inni motorn min! Det var en sølepytt og BAM stopp! Vannet blokkerte stempelet helt, slik att råden slo hull i blokka :\ oppsumering: CAI = risikabelt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.