Gå til innhold

CAI vs Green/KN - Bevist effekt?


totto

Anbefalte innlegg

Heisann, lurer litt på folks mening her. Skal kjøpe meg en Civic HB nå, og vil ha litt lyd i den, og første punktet er å jo å hive inn ett eller annet form for filter/inntaks-system.. Derfor lurer jeg på om noen har noen erfaring med feks AEM V2 Cold Air Intake, det koster jo skjorta og litt til, men det skal visstnok være det beste på markedet. Man påstår at det filtrerer ut vannet slik at du ikke får vann i systemet og greier. Noen som har peil? Er det evt like greit å hive i ett Green filter eller noe istedet, eller er faktisk AEM kittet verdt de 3 lappene?

Mvh

-totto

Honda Civic HB Lsi - 92

[x] Escort 1.6l -87 - SOLGT

[x] Escort Xr3i -88 (delebil)

--------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEM V2 er et bra inntak.. har en bypass-ventil som visstnok skal gjøre at man ikke får hydrolock... kan også gi deg en ekstra ponni..

ellers er luftfilter en evig diskusjon. Mugen Airbox er vel utvilsomt d beste inntaket effektmessig, men gir ikke så mye lyd. alurør har MYE å si på lyden. AEM sitt short-ram inntak er også bra greiers...

 

du kan sende en mail til tord@wiredspeed.com eller restyle@ides.no . de skaffer deg d du vil ha:)

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er opptatt av "fet" lyd, så er short ram i aluminium ditt beste tips ettersom dette er billig og lager lyd.

 

Skal man ha effekt er kjøling viktig, men det optimale har i dynoer vist seg å være modifiserte CAI systemer som forkortes faktisk. Ettersom hvis CAI'et blir for langt, er ikke inntaket like effektivt... Iceman Intake til B16A2 motoren f.eks...

 

Anyways, høres ut som du er ute etter en budget løsning så da er det bare å finne en billig shortram løsning..

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje ikke akkurat budget løsning, kommer an på hva folk anbefaler.. Leste blant anne på honda-tech.com at de mente AEM V2 var ekstremt overprisa, og at det ikke hadde så mye å si med den ventilen som forhindra hydrolock. De anbefalte også shortram, hva er egentlig forskjellen? Vil ikke at bilen skal bli helt ricer heller, men hadde vært fett å hatt litt grei lyd frem til jeg får råd til å kjøpe nytt anlegg feks..

 

mvh

-totto

Honda Civic HB Lsi - 92

[x] Escort 1.6l -87 - SOLGT

[x] Escort Xr3i -88 (delebil)

--------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du og jeg er på jakt etter det samme her Totto! :D

 

Fant denne på nettet, og det er mye mulig at denne blir anskaffet i den nærmere fremtid. Kanskje det er noe sånt du kunne tenke deg?

 

Selv om det ikke er i Norge, er det nok godt mulig at norske bedrifter tar dem inn ;)

 

http://www.eautoworks.com/html/ORD-1-1-1-23792.cfm

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten. Når det gjelder Cold Air Intakes osv, så kan alle sammen modifiseres til short-ram når det ønskes (f.eks. vintersesong).

 

Jeg vurderer forresten å selge Cold Air Intaket mitt som jeg har stått på bilen i ca. 2000km. Som nytt! Aluminiumsrør med Honda diameter, så det vil passe DX, LSI, VTI osv...

 

Betalte 2300 for det, så en høvding for det kunne godt tenkes? Noen av dere interesserte?

Mvh,

Eric/S-2000

-----------------

LOTUS driver

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S-2000: bra lyd av det eller? Savner egentlig en "samle post" som tar for seg pro's og con's på hva man bør velge til forskjellige ting. Feks

Green Filter: -Ok lyd, billig, null hk ekstra

CAI : -BRA lyd, dyrt, gir litt ekstra hk...

 

osv..

Noen som har mulighet til å oppsummere litt? Gjerne med egne erfaringer..

Mvh

-totto

Honda Civic HB Lsi - 92

[x] Escort 1.6l -87 - SOLGT

[x] Escort Xr3i -88 (delebil)

--------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla jenter.. :D

 

jeg har CAI, 5tomms short ram og "vanlig"short ram til civic.

Og til priser som varmer.. :)

"It's not WHAT you know, it's WHO you know!"

 

1988 bmw 525 turbo (watch out)

1994 Nissan Skyline GTS-T (overnight parts from japan)

1992 Mazda Rx7 Type R (apexi, greddy, blitz, öhlins,haltech,REamamiya(selges) nå c-west++ ) Snart f***ing fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hydrolock er ett vanli problem ja !! :(

 

Jeg har CAI med K&N filter..

Resultatet etter extremt mye sne med påfølgende regn ble masse vann på veien, som derreter fant veien rett inni motorn min!

 

Det var en sølepytt og BAM stopp!

Vannet blokkerte stempelet helt, slik att råden slo hull i blokka :\

 

oppsumering: CAI = risikabelt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår