Islanwind Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 I går var det en jævli skrapelyd fra høgre bakhjul på bilen min, når eg bremsa.... Seinere på kvelden, så begynte lampen for bremsesystemet å lyse... bremsene var helt vekke.. Så sjekka eg bremseveske-beholderen... det var tomt.. prøvde å fylle på, men etter ei stund var alt borte.. Skrudde av høgre bakhjul og der var bremseklossene totalt nedslitt :P Og skiva var ganske slitt den og.. Ka har skjedd? Bremseveska renner ut bak skiva.. Må eg ha ny skive, klosser og kalipre? Ka er grunnen til lekkasjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by Islanwind I går var det en jævli skrapelyd fra høgre bakhjul på bilen min, når eg bremsa.... Seinere på kvelden, så begynte lampen for bremsesystemet å lyse... bremsene var helt vekke.. Så sjekka eg bremseveske-beholderen... det var tomt.. prøvde å fylle på, men etter ei stund var alt borte.. Skrudde av høgre bakhjul og der var bremseklossene totalt nedslitt :P Og skiva var ganske slitt den og.. Ka har skjedd? Bremseveska renner ut bak skiva.. Må eg ha ny skive, klosser og kalipre? Ka er grunnen til lekkasjen? Er muligens bremsestempelet, som pga at klossen var nedslitt, har gått helt ut av sporet sitt.Du bør skifte begge skiver bak m/klosser.Hvis du bare skifter en skive m/klosser så får du ujevn bremsevirkning.Og det vil du ikke ha. Grunnen til lekkasje er rett og slett, dårligt vedlikehold. :rolleyes: Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Okey.. Må vel kjøpe nytt på begge sider da.. På høggeren her hadde de: Bremseskive med caliper og arm.. 300 kr.. Er det med klosser tror dere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Bremser kjøper man da ikke på høggern! Bremser skal man kjøpe nytt, for dette skal være 110%, Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Islanwind Skrevet Januar 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Skal ikkje ha bilen så lenge, og har ikkje så god råd :P Skal se kor god stand sakene er i.. Originally posted by CrZyWiz Bremser kjøper man da ikke på høggern! Bremser skal man kjøpe nytt, for dette skal være 110%, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg