Gå til innhold

Hadde NAF kontroll på min Primera...


Pedersen

Anbefalte innlegg

Var på NAF kontroll i dag. Listen med feil var som følgende:

 

-Ulyd fra høyre hjuloppheng forran.

-Sprukket høyre/venstre ytre drivakselmansjett.

-Polsko/godsforbindelse batteri må skiftes.

-Spissing forran

-rust på førerdør, underside.(må utbedres)

-Overflaterust på rammevanger og vognbund

-Noe ujevne bremser forran.

 

Siden jeg har hatt bilen i bare en ukes tid, er jo dette garantisak. Men var litt nervøs for at selger sørpå, skulle slå seg vrang. Går nok sikket mye penger til å få utbedret dette. Men fikk beskjed om at jeg bare skulle kjøre bilen til Nissan-verksted her i Tromsø, for utbedring. De på Nissan tok kontakt med selger sørpå, og jeg har allerede fått time for utbedring. Men synes at det var mye feil uansett.

 

Når det gjelder rusten under bilen, skal jeg få den utbedret når jeg får bilen tectylbehandlet om 12 dager. Har snakket med de som utfører tectylbehandlingen. De utbedrer alt av rust, før behandling, på selgers regning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg hadde min 97 mod på naf etter kjøp..: Feil på motor for lysjustering(høyde), opphengskule høgre side og foring for vinsdusvisker... dette er jo ingenting i forhold, men eg var usikker på ka selgeren kom til å sei.. virker som om naf har masse respekt hos bilforhandlere... alt blei skiftet uten problem... men måtte ut med egenandel på 1000 for garantiarbeid... det sto i kontrakten...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et fint eksempel. Hadde akkuratt bytta olje så det var litt olje rundt bunnpluggen. Så da var det vist oljelekasje. Tørk vekk olja (å utbedra noen ting) så var plutselig olje lekasjen borte...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde nettop min p11 på eu kontroll. og fikk 0 feil på heile kjerra. og mine motorer på lyktene virker heller ikke. sa ingenting på det di. men dette var jo hos en nissan forhandler og ikke hos naf da. dvs at naf er rævva.

nissan primera p11 1.6 i 16v

senket 35-40mm. lippe forran. sideskjørt. lyktespoiler. 7x17 alu med 205/40-17 dekk.

 

Stereo: kicker 6.5" frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Glenn O

jeg hadde nettop min p11 på eu kontroll. og fikk 0 feil på heile kjerra. og mine motorer på lyktene virker heller ikke. sa ingenting på det di. men dette var jo hos en nissan forhandler og ikke hos naf da. dvs at naf er rævva.

Så fordi du var hos en Nissan forhandler og fikk 0 feil, så er NAF rævva? Ja det var jo litt av en konklusjon :rolleyes:

Men så må du huske på at det er forskjell på en EU kontroll og en NAF test. De går gjennom ganske mye mer på en NAF kontroll. Det hadde nok et verksted også gjort, om du hadde bedt de om å ta en full kontroll av bilen.

 

Men er jo bare bra at NAF er litt ekstra nøye. Kommer jo forbrukeren til gode, vil nå jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedersen: burde jo ikke suttre over mye feil..

for det første er ikke det der mye feil på en bruktbil og for det andre burde du jo takke og bukke over at feilene ble oppdaget nå og at du fikk de utbedret gratis siden det der er feil som oppstår på en bil før eller siden uansett

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår