Lionstar Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Selger et Lanzar Neo 5.25 tommers komponentsett. Det er 5.25 tommers elementer, og seperate 1" titaniumsdiskanter. Og det er delefilter med justerbar dempning og kvalitetskomponenter. Det spesielle med settet er at 5.25 tommerne har neodym magneter, og således veier veldig lite. Det er i orginal emb/pappeske, med ledninger og alt, og jeg har kun åpnet esken en gang for å se på komponentene. PÅ denne linken fant jeg settet http://www.bigdogaudio.de/pd1971479533.htm?categoryId=39 Jeg kjøpte opp settet fra konkursboet til en bilstereoforhandler som gikk konk. Derfor ingen garanti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Lionstar Selger et Lanzar Neo 5.25 tommers komponentsett. Det er 5.25 tommers elementer, og seperate 1" titaniumsdiskanter. Og det er delefilter med justerbar dempning og kvalitetskomponenter. Det spesielle med settet er at 5.25 tommerne har neodym magneter, og således veier veldig lite. Det er i orginal emb/pappeske, med ledninger og alt, og jeg har kun åpnet esken en gang for å se på komponentene. PÅ denne linken fant jeg settet http://www.bigdogaudio.de/pd1971479533.htm?categoryId=39 Jeg kjøpte opp settet fra konkursboet til en bilstereoforhandler som gikk konk. Derfor ingen garanti. Nå er det jo faktisk slik at det er importør som sitter på garantiansvaret, om produktene er gått via dem vel og merke, ikke forhandler. Ellers er vel kjøp og salg sidene til for bruktsalg/ andrehåndsalg vil jeg mene:D :D ;) mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Jeg var så godt igang med en post, så tenkte jeg skulle prøve bli kvitt sakene:) Jeg fikk dem til forhandler innpris, og er spendt på hva slags kurs de står i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 Forhandlerpris? Med andre ord du fikk dem nesten gratis? 321 kroner sånn ca ? Med hilsen megabillig.com Originally posted by Lionstar Jeg var så godt igang med en post, så tenkte jeg skulle prøve bli kvitt sakene:) Jeg fikk dem til forhandler innpris, og er spendt på hva slags kurs de står i. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Forhandlerpris er mye høyere enn det. Godt over det doble. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Januar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Jeg ga deg forhandlerprisen. Med hilsen megabillig.com Originally posted by Lionstar Forhandlerpris er mye høyere enn det. Godt over det doble. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Det tror jeg ikke noe på, i 2002 var ihvertfall pris fra importør til forhandler på ca 750 kroner. Det du opererer med må være import utenom vanlig importør- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Det er forhandlerprisen i 2005 i USA iallefall kjøpt hos distributøren som importerer varene fra Kina. Importør i Norge skal selvsagt også ha sin fortjeneste hvis de selger videre til forhandlere. Ikke det, produktet er meget bra! Selg det på qxl.no for noen tusenlapper med gratis frakt så går det sikkert greit å bli kvitt det. Med hilsen megabillig.com Originally posted by Lionstar Det tror jeg ikke noe på, i 2002 var ihvertfall pris fra importør til forhandler på ca 750 kroner. Det du opererer med må være import utenom vanlig importør- Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Det forundrer meg ikke at det er forhandlerprisen i usa, spesielt såpass gunstig dollarkursen slår ut, når kina har låst sin valuta mot dollar. Men hvis en skal betale moms og frakt hit så blir det litt alikevel da. Han som dreiv den butikken som gikk konk hadde ca 2-3 gangen på det meste av bilstereohøytalere og forsterkere, jeg syns det var knalldyrt allt i den butikken, det må nødvendigvis bli dyrt hvis ting skal igjennom både norsk importør og lav volum forretning, mener jeg. Jeg syns selv at det burde være fair å få over 670 kroner for de høytalerne.. Jeg er ikke glad i metalldiskanter, det låter for skarpt, ellers skulle jeg gjerne hatt de selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Januar 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Du testa dem altså? Du får mer for dem på QXL garantert. Med hilsen megabillig.com Originally posted by Lionstar Det forundrer meg ikke at det er forhandlerprisen i usa, spesielt såpass gunstig dollarkursen slår ut, når kina har låst sin valuta mot dollar. Men hvis en skal betale moms og frakt hit så blir det litt alikevel da. Han som dreiv den butikken som gikk konk hadde ca 2-3 gangen på det meste av bilstereohøytalere og forsterkere, jeg syns det var knalldyrt allt i den butikken, det må nødvendigvis bli dyrt hvis ting skal igjennom både norsk importør og lav volum forretning, mener jeg. Jeg syns selv at det burde være fair å få over 670 kroner for de høytalerne.. Jeg er ikke glad i metalldiskanter, det låter for skarpt, ellers skulle jeg gjerne hatt de selv. Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lionstar Skrevet Januar 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2005 Hadde metalldiskanter (samme slags metall som her) på et hifi selvbygg, og det låt veldig skarpt, og detaljert. Jeg er nesten sikker på at det skyldes oppbrytninger rundt 20 khz, som oppfattes som ubehagelig for mange, aldri noengang hørt en metalldiskant som jeg har likt lyden på over tid, aldri hørt et bilstereo komponent sett med metalldiskant og god diskant. Med en gang er detaljrikdommen kjekk, men over tid trettende. For min egen del hadde jeg tenkt å montere det lanzar settet i audien, men jeg fant ut at orginal høytalerne var 4 tommere, pluss at de var av god kvalitet, med 1 tommers seperate tekstildomer, så da gadd jeg ikke begynne rote med det. Det som etter min mening låter best er enten behandlede papir membraner, polypropylen eventuelt audax HDA membraner, i kombinasjon med tekstil domer, sånne fancy kewlar, eller karbon elemember har så mye oppbrytninger at det ikke er lett å få det til å låte pent, og slett ikke med delefiltre av den typen som finnes i bilstereo komponent sett, aluminium, titan og lignende liker jeg som sagt ikke...(Typiske hifi høytalere med slik lyd full av oppbrytninger er B&W). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg