jettamaster Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 skal lage eit nytt kjølevan's rør, så eg tenkte å laga det i kobber sidan det er litt lett å bøye. men vil det funke?? tenker at det vil komma i kontakt med glykol, aluminium og jern?? vil det skje noko"kjemisk" reaksjon som kan øydlegge kjøle systemet? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LogTech Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 en kompis av meg har tenkt å gjøre det samme... jeg har jobbet inne skipsindustrien og der brukte vi veldig mye kopper rør til veskenedkjøling.... har ikke hørt noe om at det skal skje noen kjemisk reaksjon med glykol osv... det har en veldig stor kjøle effekt. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 oki. den er god. trur faktisk at det eine orginal røret er av kobber. men eg tar sjansen eg. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LogTech Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 det skal funke innmari bra.... holder du på med et spesielt prosjekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 Originally posted by LogTech det skal funke innmari bra.... holder du på med et spesielt prosjekt? ikkje nok spesielt prosjekt nei. har ein slange som går til chocken. chocken er 16mm og det orginale røret er 10mm. dvs. to forskejllige dim. to overgangs muffer og ein haug med slangeklemmer. og det ligger og slenger i motor rommet. litt finare med eit heilt rør. var å kjøpte rør og overganger idag og rør bøyer, så snart blir det nye rør:):):):) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LogTech Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 det hørest bra ut... men du må ha lykke til med rør bøyingen.. :D de knekker ganske lett.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Originally posted by LogTech det hørest bra ut... men du må ha lykke til med rør bøyingen.. :D de knekker ganske lett.. :) har rør bøyer og propan flaske, så det skal nokk gå greit.:) Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Januar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Aluminium/kobber kan få ein kjemisk reaksjon. Det er derfor at når ein elektriker skjøter desse to materialene, så skal det eine være over det andre, pga at vatn skal renne den ufarlige veien. (husker ikkje kva som skulle være øverst) Er lite eg får med meg i siste timen på fredagane.. :P Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Originally posted by Kaksa Aluminium/kobber kan få ein kjemisk reaksjon. Det er derfor at når ein elektriker skjøter desse to materialene, så skal det eine være over det andre, pga at vatn skal renne den ufarlige veien. (husker ikkje kva som skulle være øverst) Er lite eg får med meg i siste timen på fredagane.. :P veit om dei greina sjøl. er elektrikker og kom på det mer reaksjon mellom alu og kobber. men her er det væske og ikkje strøm som skal igjennom:rolleyes: Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
longroofracing Skrevet Januar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 du veit at når kobberør blir utsatt for gjentatter belastninger, risting for eksempel vil det til slutt sprekke så du må klamre det opp godt og jeg ville ikke brukt det f. eks mellom motor og radiator...... ellers er det bare rør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Januar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Det er med væske(regn) i høgspentlinjer at det kunne bli skade på eine materialet. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Januar 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Originally posted by longroofracing du veit at når kobberør blir utsatt for gjentatter belastninger, risting for eksempel vil det til slutt sprekke så du må klamre det opp godt og jeg ville ikke brukt det f. eks mellom motor og radiator...... ellers er det bare rør røret blir skjøtt med gummislange på kvar ende så røret blir ikkje "sveist" på i kvar ende slik at det blir fast. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.