saab_alex Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 har en 900 turbo som har hvite felger, tenkte jeg skulle lakkere dem i vanlig "felgfarge (sølvgrå)" hvordan skal jeg gjøre det? skal jeg slipe det ned? glassblåse? sandblåse? Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Sandblåsing og pulverlakkering er det eneste som holder i lengden. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Ville vært forsiktig med sandblåsing, har sett felger som ser ut som de har blitt skutt med hagle på etter sandblåsing. :D Finnes vel forskjellig styrke innen sandblåsing, men glassblåsing er vel best. Har sett et firma på TV2s text-tv som annonserer med 400,- for glassblås + pulverlakkering pr felg. Ikke så dyrt det, da får du det gjort skikkelig. Husker ikke hva firmaet het da.. :rolleyes: Siter MR2'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Januar 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Originally posted by erling Ville vært forsiktig med sandblåsing, har sett felger som ser ut som de har blitt skutt med hagle på etter sandblåsing. :D Finnes vel forskjellig styrke innen sandblåsing, men glassblåsing er vel best. Har sett et firma på TV2s text-tv som annonserer med 400,- for glassblås + pulverlakkering pr felg. Ikke så dyrt det, da får du det gjort skikkelig. Husker ikke hva firmaet het da.. :rolleyes: 400 pr felg:( :( :( :( :( har ikke drøssevis med penger, kjenner mange som har maskin for sandblåsing, men dette holder kansje ikke? hvordan hadde det vært å slipt det ned/mattet og så kjøpt lakk og lakkert i mange lag? vil gjøre dette på best økonomisk måte, samtidig som det skal bli bra... mvh Alexander Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 erling, hvis du ser denne annonsen igjen så legg ut nummer osv her da :) fler som er intressert i sånt Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Originally posted by hfracing erling, hvis du ser denne annonsen igjen så legg ut nummer osv her da :) fler som er intressert i sånt JA!! Det der vil jeg gjerne vite hvem som gjør og!! Syns 400,- pr felg hørtes ut som en helt grei pris jeg!! :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Originally posted by hfracing erling, hvis du ser denne annonsen igjen så legg ut nummer osv her da :) fler som er intressert i sånt Absolutt :) 400kr pr felg, er ikke dyrt.... Det er faktisk VELDIG billig.. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 mmmm jeg tar det tilbudet hvis jeg får det for å si det sånn Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Finn ut hvem dette er da! Så er jeg ganske sikker på at 90% av gjengen i bilforumet vil storme den sjappa med en gang. :D 400,- hørtes nesten litt FOR billig ut.... Men mine trenger nettopp ny lakk..!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Dersom du har hørt om "sandblåsere" som ødelegger felgen, så finn en annen! Det finnes trykkjustering på de apparatene ;) Har selv glassblåst en del felger, og spesielt hvis de er pulverlakkerte fra før så tar det laaaang tid. Et økonmialternativ er jo å låne litt tid med et glassblåsekabinett, og lakkere felgene selv med felglakk på sprayboks. Legg på litt klarlakk (får klar felglakk også) på topp. Blir helt ok det også :) Enig i at 400,- /felg er billig. Spesielt om de pulverlakkerer. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Originally posted by V Racing Dersom du har hørt om "sandblåsere" som ødelegger felgen, så finn en annen! Det finnes trykkjustering på de apparatene ;) Så det å sandblåse felger gjør ikke noe om man kan å sandblåse? Har tenkt litt å sandblåse og pulverlakke felgene mine.... Men hvis det er vanskelig å få noe bra resultat så vet jeg ikke om jeg tør å satse på det... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Har fått sandblåst flere alu felger med prima resultat. Jeg har bare forsikret meg om at han som skal gjøre jobben har gjort det før, gjerne med referanser. (Er kanskje ikke så lett - stor gjennomtrekk i den bransjen :rolleyes: ) Hele cluet er at de har tid til å gjøre jobben forsiktig. En trykksandblåse er et farlig redskap i feil hender ;) Dersom man er usikker er jeg enig i at "glassblåsing" (dette er jo i prisipp sandblåsing dette også, men her brukes ejektorpistol med enten sand, glass, eller keramer i lukket kabinett) er å foretrekke da man har full kontroll på jobben hele tiden. :) Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 ja.. har sandblåst litt selv og men er ikke jeg som har tenkt å gjøre jobben. Har en onkel som jobber som lakkerer og sandblåser, vet ikke om han har gjort det med felger før, men han bør vel ha en viss peil. Og han har sagt han kan gjøre det så... Ikke at jeg tviler på at han kan sine saker men... hvis sandblåsing ikke er bra så tør jeg ikke.. men det har jeg jo fått svar på at er helt trygt.. så jeg prøver! :) takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 mine felger er sandblåst og pulverlakert hvite. holder fint. her er et firma som driver med sånt: http://www.bs-teknikk.no/ Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2003 Jeg vil også pulverlakkere felgene mine... Finnes det flere "grader" av pulverlakkering? Tenker her på grovheten i lakken. Jeg har sett pulverlakkerte felger som er ruglete, og jeg har sett de helt blanke. Hvis noen kommer over bra priser på pulverlakkering, post de her! :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg