Arcatus Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Heihei Det hadde seg sånn at jeg fikk bra tilbud på 12'' dobbeltspolelement, så da lurer jeg litt på hvordan dere anbefaler å koble disse... I 2 Ohm? Han sa i butikken at forsterkeren skulle tåle det. Men jeg vil jo belaste forsterkren dobbelt så mye... så levetiden kan vel kansje bli redusert..? Og vil lydstyrken bil så mye høyere? I 4 Ohm? Dette innebærer jo å bare bruke en av spolene... og hvordan vil dette påvirke levetiden til høytaleren? I 8 Ohm? Hvordan vil dette påvirke lydstyrken? Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragua Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Om du har en forsterker som kan dra dette elementet i 2 ohm så gjør det. At det bil redusere levetiden er bare pisspreik. Elementet er bygd med dobbelspole for en grunn, ikke for pynt. Det er som oftes forsterkeren det står på.... Ikke elementet... Siter Får jeg lov til å skrive dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by Arcatus Heihei Det hadde seg sånn at jeg fikk bra tilbud på 12'' dobbeltspolelement, så da lurer jeg litt på hvordan dere anbefaler å koble disse... I 2 Ohm? Han sa i butikken at forsterkeren skulle tåle det. Men jeg vil jo belaste forsterkren dobbelt så mye... så levetiden kan vel kansje bli redusert..? Og vil lydstyrken bil så mye høyere? I 4 Ohm? Dette innebærer jo å bare bruke en av spolene... og hvordan vil dette påvirke levetiden til høytaleren? I 8 Ohm? Hvordan vil dette påvirke lydstyrken? 4 Ohm er ikke et alternativ dersom du har en sub med doble 4 Ohms spoler.... Kjør 2 Ohm du, så lenge forsterkeren tåler det ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Eller for å være på den sikkre siden kopple spolene så det blir 8 Ohm så slipper du å ødelegge forsterkeren din. Det ville jeg ha gjordt. Om muligt så hører du også en forbedring i lyden ved 8 Ohms belastning kontra 2 Ohms belastning. Lykke til! Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qauttro Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Hei sann.. Jeg nettopp kjøpt meg en ts-w 101 spl, har en 26 liters bassrefelks-kasse og en dls A6 mono blokk http://www.bgaudio.no/forsterkere/a6/index.htm. Dere som har litt erfaring med dette, vil dette spille bra i 4 ohm.? vil det dunke bra? forsterkeren skal være utrolig bra. Takker for svar! Siter Tenk brett, tenk quattro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by Bmw_Audi_Quattro Hei sann.. Jeg nettopp kjøpt meg en ts-w 101 spl, har en 26 liters bassrefelks-kasse og en dls A6 mono blokk http://www.bgaudio.no/forsterkere/a6/index.htm. Dere som har litt erfaring med dette, vil dette spille bra i 4 ohm.? vil det dunke bra? forsterkeren skal være utrolig bra. Takker for svar! Det burde funke bra. Forsterkeren er i hvert fall bra! Nesten synd å koble den på en slik sub, men dunk dunk blir det nok ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qauttro Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 hehe.. ja.. enig i at det er dumt å kople en slik sub på den måten.. var egentlig ikke planlagt å kjøpe den subben. hadde allerede kjøpt forsterkeren, så fikk jeg et tilbud på 800.- for en splitter ny tsw101-spl.. slo til da jeg ass! Siter Tenk brett, tenk quattro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
qauttro Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 hehe.. ja.. enig i at det er dumt å kople en slik sub på den måten.. var egentlig ikke planlagt å kjøpe den subben. hadde allerede kjøpt forsterkeren, så fikk jeg et tilbud på 800.- for en splitter ny tsw101-spl.. slo til da jeg ass! Siter Tenk brett, tenk quattro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arcatus Skrevet Januar 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by BeemerZ1 4 Ohm er ikke et alternativ dersom du har en sub med doble 4 Ohms spoler.... Mvh Stian -Med fare for å høres litt ut som en sløv skje i skuffen.. så spør jeg..: Hvorfor ikke....? 4 Ohm er jo det bilradio spesialsisten anbelfaler http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID og nederst på siden har de dobbelt spoleelement der kun den ene spolen er vist.... Siter -clio 1,4 R(øøøø)N Franskmenn ER litt rar... "Bagasjerom? Neiii.. har ikke det jeg, legg det i bagasjesetet du..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by Arcatus -Med fare for å høres litt ut som en sløv skje i skuffen.. så spør jeg..: Hvorfor ikke....? 4 Ohm er jo det bilradio spesialsisten anbelfaler http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=39&ids=artID og nederst på siden har de dobbelt spoleelement der kun den ene spolen er vist.... Hehe... Aldri hørt om "normal" kobling av et DVC element :rolleyes: Det som er illustrert der, er jo seriekobling! Da får man 8 Ohm dersom hver spole er 4 Ohm. Det som er illustrert ved "serie" der, er jo bare en spole som er koblet til. Se heller her. De har forklart det mye bedre ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
restyle Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Hvis forsterkeren din tåler det, så koble den i 2 Ohm. Det pleier etter min mening å gå best. Siter Mvh Ole Johan / Re:style - 41448000 http://www.restyle.no - post@restyle.no Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Originally posted by restyle Hvis forsterkeren din tåler det, så koble den i 2 Ohm. Det pleier etter min mening å gå best. Her er jeg fullstendig uenig. Kan man unngå det, bør man for en hver pris unngå å laste ned forsterkeren om best mulig lydgjengivelse er målet. De de aller fleste glemmer, eller ikke tenker på/vet, er at selv om effekten går opp, vil man redusere strømforsyningens Headroom. Har man drevet med lyd en stund, vet man at Headroom er ekstremt viktig når man skal gjengi musikk. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
restyle Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Hepp Glenn, men til "mannen i gata" som bare har kjøpt seg en helt grei sub og en helt grei forsterker og kobla dette helt greit opp til det helt greie greiene han har i bilen, så har jeg best erfaring med oppkobling i 2 Ohm :) Siter Mvh Ole Johan / Re:style - 41448000 http://www.restyle.no - post@restyle.no Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
restyle Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Kan du uttype mere om 1,2,4,8Ohm her Glenn: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=61438 Han må ha ekspertens svar! Siter Mvh Ole Johan / Re:style - 41448000 http://www.restyle.no - post@restyle.no Re:style - bilstereo, styling & performance til de fleste biler. Åpent tir-fre 14-18, torsdag 14-20 og etter avtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg