Gå til innhold

Sandblåsing?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg et sandblåsing apperat.

Så noe på biltema som var rimlig og virket som det var helt greit. Skal bruke det på bil.

Er det noen her som har efaring med utstyret fra biltema. Hvilken type utstyr trenger jeg og hvor mye sand trenger jeg til en vanlig bil.(4dørs personbil)

Og hvor forsvinner sandet, på bakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en god kompressor! Ikke det kjipeste biltema selger.. for da blir du aldrig ferdig!

Å du kommer til å få sand langt oppi rassen.. Så få til å sandblås ute på et sted som d ikke gjør noe at du griser på :D

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vill satse på sandblåsing, solenge du har en plass å holde til..kansje ett stort romm som er heilt tomt..blir so mykje lettare å rydde opp å slikt i ettertid..

men om de er berre nåke småtteri du skal holde på med, so er de vell kansje like grett å bruke vinkelsliper med børste, eller en anna pusse sak?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk punktsandblåser da. Ingen grunn til å sandblåse der det ikke er rust.

Og begynner du å sanblåse hele bilen din, er det stor fare for at den ser passe deformert ut etterpå.

Visst du absolutt vil fjerne all lakk, så få bs-teknikk til å dyppe den i syrebadet sitt.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by reyes

Er litt rust på hjulbuene. Trodde man måtte sandblåse hele bilen når man først var igang:P dum som jeg var.

Men det ordnet seg med vinkelslipern. Grunna og lakka. Ser nesten ikke forkjell.

slipte du vekk alle porene også?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider