pahf Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Når jeg starter bilen etter å fks vært borte i 5min i div ærend, så hender seg den skraper på tenninga. Hva kan dette være? startern,tenninga noen som har noen ide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 skraper det i starten eller i når motoren starter? Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Antageligvis starteren som er slitt... Gamle volvo'n min så kunne starteren skrape på kransen i fem sekunder før den slo inn skikkelig. Til slutt brant startmotoren og jeg måtte parkere den i nedoverbakke før jeg stoppa motoren. (dytta'n igang hver gang jeg skulle ut å kjøre!) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
el`satanical Skrevet Januar 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2005 Camryen min er også slik. Det kan skje en gang i måneden, eller 2 ganger per dag liksom. Får å få den til å ta tak så rugger jeg litt fram og tilbake med bilen mens den står i gir, da glipper tannhjulene i starteren neddi og tar tak som vanlig... Noe nooby forklart, men jeg er ikke mekaniker, ikke hobby engang ;P Siter [-]1991 Mazda MX-5 [x]1996 BMW 323i [-]1989 BMW 316i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poff Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Det er nok starteren her som ikke slår ordentlig inn. Bør byttes eller fikses snarest slik at du ikke ødelegger startkransen... da begynner det nemmelig å bli dyrt å fikse :) Siter PG-M25 PG-275 2xPG12" Boston 4.2 Boston (6x9) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 15, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2005 på bilen din (renault 19?) så sitter startern i bak-kant av motoren. måten du tar den ut på (hvis du ikke har løftebukk) er at du kobler fra batteriet,(alltid minus pol av) så skrur du av ledningene som sitter på starteren, 2 ledninger, en gods og en jording. så skrur du av de 2-3 skruene som starteren sitter i, løfter den opp og setter i ny som du evt finner hos en hugger. annbefaler å ta med starteren du tok ut, hvis du ikke kan alle spesifikasjonene på bilen din! har bytta noen sånne.. er litt kronglete, men det går :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenna Skrevet Januar 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2005 Det er startern.. Hvis ikke kan du kalle meg en krakk.. Min var også sånn.. du burde bytte den snart for plutselig sluttern å funke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg