Gå til innhold

hvorfor så lav lyd i fronthøyttalerne?

Ranger emnet

jAMAL

Anbefalte innlegg

jeg har satt inn to relativt nye Pioneer fronthøyttalere i min Ford Sierra '86, og latt de to originelle bakre høyttalerne være samtidig som jeg satt inn en 10" Jensen og en Arizona Eagle tokanalsforsterker + en Panasonic stereo. nå er problemet mitt at jeg får veldig lite lyd i de nye fronthøyttalerne og meste parten av musikken havner bak i de gamle høyttalerne i hattehylla.. stiller jeg FAD inn slik at mer av lyden begrenser seg til fronthøyttalerne må jeg skru volumet opp mye høyere enn jeg vanligvis ville gjort for å få nogenlunde samme lydnivå. hva kan være årsaken(e) til dette?

på forhånd takk for svar

mvh j

Only God can judge me now.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jAMAL

jeg har satt inn to relativt nye Pioneer fronthøyttalere i min Ford Sierra '86, og latt de to originelle bakre høyttalerne være samtidig som jeg satt inn en 10" Jensen og en Arizona Eagle tokanalsforsterker + en Panasonic stereo. nå er problemet mitt at jeg får veldig lite lyd i de nye fronthøyttalerne og meste parten av musikken havner bak i de gamle høyttalerne i hattehylla.. stiller jeg FAD inn slik at mer av lyden begrenser seg til fronthøyttalerne må jeg skru volumet opp mye høyere enn jeg vanligvis ville gjort for å få nogenlunde samme lydnivå. hva kan være årsaken(e) til dette?

på forhånd takk for svar

mvh j

De nye fronthøytalerne dine har mest sannsynlig en del lavere følsomhet enn de orginale som står bak.

Dette betyr at de må ha en del mer effekt for å spille like høyt.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er altså ingenting galt, men heller en grunn til å kjøpe nye høyttalere til hattehylla som kan jevne ut littegrann? :)

Panasonic-spilleren bruker en 0,75mm2 strømkabel, men den har jeg tenkt å bytte med en 2,5mm2 ledning med med 20A sikring nå. kan det ha en finger med i spillet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jAMAL

så det er altså ingenting galt, men heller en grunn til å kjøpe nye høyttalere til hattehylla som kan jevne ut littegrann? :)

Panasonic-spilleren bruker en 0,75mm2 strømkabel, men den har jeg tenkt å bytte med en 2,5mm2 ledning med med 20A sikring nå. kan det ha en finger med i spillet?

Nei, da er det bedre om du spanderer på deg en forsterker.

0,75mm2 er jo seriøst lite...

Er det orginalt?

Sikringen må uansett ikke være noe større enn den som er orginal!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså: du har en TO kanals forsterker og så får du stilt fader mellom høytalerne foran og bak?? Tror du har koblet feil... eller bruker du 2 kanaleren til subben? og den innebygde forsterkeren i Panasonicen til høyt. foran og bak?

litt men ikke helt enig med beemer siden folsømheten på elemtene ikke er så stor forskjell i disse merkene. fortell hvordan du har koblet forsterkeren og resten.

;)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by matador

altså: du har en TO kanals forsterker og så får du stilt fader mellom høytalerne foran og bak?? Tror du har koblet feil... eller bruker du 2 kanaleren til subben? og den innebygde forsterkeren i Panasonicen til høyt. foran og bak?

litt men ikke helt enig med beemer siden folsømheten på elemtene ikke er så stor forskjell i disse merkene. fortell hvordan du har koblet forsterkeren og resten.

;)

Tokanaleren er, etter det jeg forstår, koblet på subben.

Spilleren driver de andre høyttalerne.

Stemmer?

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Tokanaleren er, etter det jeg forstår, koblet på subben.

Spilleren driver de andre høyttalerne.

Stemmer?

Mvh

Stian

helt riktig. det er forsåvidt to originale strømledninger fra bilen, en svart og en rød som er tvunnet sammen med strømledningen fra stereoen. altså hvis jeg gjetter riktig to plussledninger fra batteriet og fra tenningen. den egentlige grunnen jeg har for å bytte ut dette er først og fremst fordi alle instillinger og radiokanaler forsvinner hver gang jeg skrur av tenningen, men også fordi 0,75 er veldig lite til en spiller som trenger en del mer. :) jeg hadde tenkt å blunde den svarte og røde ledningen fra bilen og bare sette 2,5mm2 ledningen direkte fra batteriet med en 20A sikring som sagt..

takk for god tilbakemelding forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider