R|ppeR Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 I dag da jeg var ute og kjørte begynte bilen og gå som et dass, fikk maks 80 på flat mark og 50 i motbakke... bilen dro nesten ikke i det hele tatt under 2500omdr, og så vidt over 2500 og ville ikke mere da den kom til 3000. men plutselig ble alt som før og bilen gikk kjempe godt(les: så godt som 90hk kan gå)... hva kan dette være? selv tipper jeg på tennings tull, men vil gjerne høre andres synspunkt! har litt trøbbel med dårlig dynamo, men den byttes til helga, så da får vi se om den får flere anfall etter det... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 har hatt noe av det samme problemet du sier der..... jeg bytta fordelerlokk og sådær... stilte tenninga på nytt..så sviev den normalt igjen Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by R|ppeR I dag da jeg var ute og kjørte begynte bilen og gå som et dass, fikk maks 80 på flat mark og 50 i motbakke... bilen dro nesten ikke i det hele tatt under 2500omdr, og så vidt over 2500 og ville ikke mere da den kom til 3000. men plutselig ble alt som før og bilen gikk kjempe godt(les: så godt som 90hk kan gå)... hva kan dette være? selv tipper jeg på tennings tull, men vil gjerne høre andres synspunkt! har litt trøbbel med dårlig dynamo, men den byttes til helga, så da får vi se om den får flere anfall etter det... kan godt være det er tennings tull ja... hadde det samme på golfen min i sommer. Stilte litt på tenningen så var alt fint igjen :) Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Jeg sliter litt emd det samme, men ikke i like sterk grad .. Når jeg starter bilen går den som en snekke , så når jeg kjøerer nykker den litt når jeg skal gi gass , samtidig som den ikke helt reagerer på gassen , dvs litt det samme som du sliter med .. Men det er mer napping .. Men når motoren bilr varm so er den fin. Men alt dette kom etter en for..... motorvask.. er vel noe fuktighet noe sted .. For nå har jeg prøv alt av kondensfjerner og ingenting hjelper .. Noen tips untatt fukt ?? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Joda... dette problemet skyldes nesten uten unntak feil innstillte kaldstart anordninger... For dere som kjører med 2e2 forgasserene, så er det normalt at bilen nykker når den er kald... Og hvis bilen begynner å gå som en dass og nykke når dere kjører, så stopp i to minutter og prøv igjen... går den helt fint da, så vedder jeg på at du mangler forvarmingsslangen som går fra varmeskjoldet over eksosmanifoilen og inn i luftfilterboksen.. Det som skjer er at forgasseren fryser tett i dysene.. dette kan skje selv om det er plussgrader ute grunnet kulden som dannes av vakuumet her... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 opplevd det samme jeg og! med min gamle bil, med den berykta pierburg 2E2 dasseren... i mitt tilfelle var det coilledningen! den stoppa helt plutselig, så smalt det (da hadde motoren hatt noen runder uten tenning) smalt bra da! alt skyldes pga isoleringa i coilledningen min! Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Januar 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 takker for mange svar! Bare så det er sagt var bilen go å varm da dette skjedde, hadde kjørt nesten 1 time... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AXi0N Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by lars-frr Jeg sliter litt emd det samme, men ikke i like sterk grad .. Når jeg starter bilen går den som en snekke , så når jeg kjøerer nykker den litt når jeg skal gi gass , samtidig som den ikke helt reagerer på gassen , dvs litt det samme som du sliter med .. Men det er mer napping .. Men når motoren bilr varm so er den fin. Men alt dette kom etter en for..... motorvask.. er vel noe fuktighet noe sted .. For nå har jeg prøv alt av kondensfjerner og ingenting hjelper .. Noen tips untatt fukt ?? Kan prøve å tørke fordeler lokket innvendig... gjorde dette med noe CRC eller WD40... sånn Fukthindrene middler... Men dette var fordi jeg sleit å starte når det var fuktig vær ute.. (tåke, væromslag...) :) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by AXi0N Kan prøve å tørke fordeler lokket innvendig... gjorde dette med noe CRC eller WD40... sånn Fukthindrene middler... Men dette var fordi jeg sleit å starte når det var fuktig vær ute.. (tåke, væromslag...) :) ka er dette og kor selges det? Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBeRt0 Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 verktøy på boks ! :D brukes for å hindre rust , smøre , osv osv kjøpes på alle bensinstasjoner og stort sett på verktøybutikker Siter Golf G60 1991 x Golf GTI 16 V - 1988 x Golf GL 1.8 - 1985 x Derbi sm - 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg