Gå til innhold

Hjelp med bytte av kam og diverse.

Ranger emnet


VWGolfIIHFS

Anbefalte innlegg

Etterlyser folk med peiling på Golf,og som kanskje kunne tenkt seg og hjelpe med å sette inn en trimkam i min 1.8 GL motor,samt skifte ventilene og løfterne i samme slengen.. Helst i Trondheim eller omegn,da jeg bor der.

 

Hvis noen har tips og erfaringer å komme med,så hiv inn en post her.. Trenger også en ny forgasser av en eller annen type,som vil funke på ombygd eller org manifold..

 

Som sagt,tips og all info som kan hjelpe er ønskelig.

Hvis noen har negative erfaringer så vil jeg gjerne høre det også!

 

På forhånd takk..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp-pakning,strekkbolter og regreim stikker jeg bare ned på Møller og henter.. Ikke no stress,men glemmer det sikkert,og kommer på det når alt skal settes sammen igjen,som regel i en eller annen høytid eller helg eller noe,når alt er lukket og låst!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Topp-pakning,strekkbolter og regreim stikker jeg bare ned på Møller og henter.. Ikke no stress,men glemmer det sikkert,og kommer på det når alt skal settes sammen igjen,som regel i en eller annen høytid eller helg eller noe,når alt er lukket og låst!

 

hvis du er litt økonomisk stikker du på mekonomen istede...

 

men er vel ikke strekkbolter på 8v?

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SpeedWell

Strekkbolter nei, toppen er festet med superlim og gaffateip. ;)

 

hehe, var ikke sånn jeg mente....

 

mn mener å ha hørt et sted at det er vanlige bolter, ikke strekkbolter! slik at man kan bruke de omigjen!

Men for å være på den sikkre siden er det vel lurt å bytte uansett....

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke samme boltene som på 16V nei, det har du rett i.

 

Men når du drar til en skrue med 40+60+180grader som boltene skal ha så strekker du bolten. Neste gang du skal skru til så strekker du den enda lengre og bolten er enda svakere.

 

Koster jo hele 150 kr for 10 stk .. :)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår