Gå til innhold

ekstralys/grøftelys

Ranger emnet

bludnik

Anbefalte innlegg

Greit, jeg vurderer å få litt ekstra synshjelp på sene vinternatter. "Let there be light!" og alt det derre...

Spørsmålet mitt er; hvor får jeg kjøpt dette? hvor kan jeg plassere de lovlig? må jeg ha en ekstraknapp til de?

hvor og hvordan folkens... finnes det en egen how-to greie på nettet for hvordan mekke dette opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes et par sider som har koblingskjema

f.eks på siden min: http://www.volvo.er-mandig.com/tips.html

Du må ha egen bryter ja...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bludnik

Greit, jeg vurderer å få litt ekstra synshjelp på sene vinternatter. "Let there be light!" og alt det derre...

Spørsmålet mitt er; hvor får jeg kjøpt dette? hvor kan jeg plassere de lovlig? må jeg ha en ekstraknapp til de?

hvor og hvordan folkens... finnes det en egen how-to greie på nettet for hvordan mekke dette opp?

Du har jo en 240, og det er jo akkurat plass til 2stk Hella Rallye 3000 bak grillen. Det ser bra ut og om du mekker deg en litt grovmasket nettinggrill så lyser det svært bra også!

Har to slike 3000 lykter i grillen på bilen min, blå med parklys i. Jeg blir ihvertfall alltid gjenkjent der jeg kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

Du har jo en 240, og det er jo akkurat plass til 2stk Hella Rallye 3000 bak grillen. Det ser bra ut og om du mekker deg en litt grovmasket nettinggrill så lyser det svært bra også!

Har to slike 3000 lykter i grillen på bilen min, blå med parklys i. Jeg blir ihvertfall alltid gjenkjent der jeg kommer.

er dette lov da? har hørt at det ikke er tillatt med lykter bak grill. var noe med at det bare var politiet som hadde lov til dette... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette lov da? har hørt at det ikke er tillatt med lykter bak grill. var noe med at det bare var politiet som hadde lov til dette... :rolleyes:

Aldri hørt om at det ikke lov til å ha bak grillen. Men jeg har mine 4 bak grillen, og hadde min på eu-godkjenning. Hørte ikke noe kommentar til fjernlysa.

Så ikke vet jeg. Jeg har nok lys bak grillen på 745'n og man ser at jeg kommer :D

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på eu-godkjenningspapirene mine står det:

"Ekstralys monteres foran på bilen" og det er enerfeil, og forøvrig eneste feilen som var der. Så det er "lov" ;)

Originally posted by Mambo

også kan du jo lage de med "snapp off" så slipper du å ha 2 store stygge lykter der på sommern når det er bra lys ;)

Vel.. snap off og snap off da.. mine sitter med 3 kabelsko/stk og en bolt per lykt så.. er jo ikke allverden med jobb å plukke vekk :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hørt og sett eksempel på at når det er sterke lykter bak grillen, so smelter den.. en kompis av meg sin grill (var en snute grill) ble smeltet, og den så helt skeiv ut.. alle de ssprinkelene var skeive..

men kansje det går om dem står litt lenger inne da ?.

Vurderer og skaffe meg noeenn jeg også :D har grøftelys som lyser BRA opp i sidene.. nesten bedre en langlysa.. ser at dem er på når langlysa er på;)

Men går det and når dem står langt bak, da skal jeg ha flom belysning;)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AlpejoHn

Har jo hørt og sett eksempel på at når det er sterke lykter bak grillen, so smelter den.. en kompis av meg sin grill (var en snute grill) ble smeltet, og den så helt skeiv ut.. alle de ssprinkelene var skeive..

men kansje det går om dem står litt lenger inne da ?.

Vurderer og skaffe meg noeenn jeg også :D har grøftelys som lyser BRA opp i sidene.. nesten bedre en langlysa.. ser at dem er på når langlysa er på;)

Men går det and når dem står langt bak, da skal jeg ha flom belysning;)

Grøftelysa bedre enn langlysa på bilen?? Detta for noe grøftelys?!?

Du har vel sjekka at dem ikke blender møtende trafikant?

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de lyser kansje ikke bedre, men når langlysa er på, så ser jeg på bakken at dem er på.

Tviler på dem blender så veldi.. dem lyser nedover og ikke langt fram.. og litt ut i grøftene. :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider