Gå til innhold

Skifte motor i Audi 80 B4

Ranger emnet

MaDDoG

Anbefalte innlegg

Hei hvordan er det å skifte motoren ifra en 1,8l 90Hk til en f.eks. 2,3l. Blir det mye ombygging og hva er det som trengs. Hva er såfall det beste motor alternativet?

takker vennlig på forhånd.

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye jobb det egentlig er...

Men skulle jeg valgt motor så hadde det nok blitt en 2.2 turbo som sitter i de fleste audi s biler(s2,s4,s6). Orginalt 220/230hk(spørs på modell). Disse motorene har blandt annet smidde stempler orginalt slik at man kan ta ut nærmere 400hk uten å gjøre noe inni motor'n. OZzzt har en 93 s2 som etter ryktene skal gi mellom 350-400hk (de sies også at bilen flytter på seg)..

Mazda mx5 -91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MaDDoG

Hei hvordan er det å skifte motoren ifra en 1,8l 90Hk til en f.eks. 2,3l. Blir det mye ombygging og hva er det som trengs. Hva er såfall det beste motor alternativet?

takker vennlig på forhånd.

Bygge om fra en 4`er til en 5`er du tenker på?

Tror kostnadene kommer til å bli mye mer enn det vil smake.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Spangen

Det aller meste er annerledes. Du må i praksis bytte hele fronten på bilen, da rammevanger, motorfester, understell, girkasse, plassering av radiator ++ er helt annerledes..

I tillegg vil bilen være verdt mindre enn en original..

Er du så sikker på det??

Hvis han hadde hatt B3, slik som meg, måtte han byttet alt det, men B4 kommer jo med 2,3l, så blir det så mye å skifte da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by gtpassat

Vet det men det er jo b3 begge deler, regner med at det kun er travers og slikt som er forskjelligt og ikke rammevanger.

Hvis du skal bygge om en audi 80 (4`er) til en audi 90 (5`er) av b3 karossen må du hvertfall gjøre alt det spangen sa og mer til.. jeg vet ikke hvordan det er på b4. Er ikke noe som heter audi 90 av B4 så jeg vet ikke hva som må gjøres for å bytte... :rolleyes:

Men vil vel fortsatt være MYE jobb å gjøre om fra 4`er til en 5`er vil jeg tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Audi 80 B3 er motorfestene helt forskjellig. Den 4-sylindrede motoren er festet i traversen mens den 5-sylindrede er festet i rammevangene, som p.g.a. dette er forsterket og har braketter for selve motorfestene..

Vet ikke hvordan den 4-sylindrede motoren i B4 er festet, kan hende det er enklere der, men i B3 er det veldig omfattende å bytte fra 4-sylindret til 5-sylindret.

Uansett er boltmønsteret på girkassa forskjellig..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prater om Audi 80...

Audi 90 kom med 2,3 ja, men ikke Audi 80....

Jeg skal bytte motor i min Audi 80, og det jeg bør sette i da er en 2,0 16V...

Hvis jeg skal bytte til 5'er, må jeg skifte så sinnsykt mye, så det er ikke noe vits...

Kan jo sette i en 1,8 T, men da må jeg sikkert skifte enda mer...

Jeg har Quattro, og da tror jeg faktisk at jeg slipper å bytte noen ting når jeg setter i en 2,0 16V...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Exylon

vi prater om Audi 80...

Audi 90 kom med 2,3 ja, men ikke Audi 80....

Jeg skal bytte motor i min Audi 80, og det jeg bør sette i da er en 2,0 16V...

Hvis jeg skal bytte til 5'er, må jeg skifte så sinnsykt mye, så det er ikke noe vits...

Kan jo sette i en 1,8 T, men da må jeg sikkert skifte enda mer...

Jeg har Quattro, og da tror jeg faktisk at jeg slipper å bytte noen ting når jeg setter i en 2,0 16V...

80 er levert med femmer fra 91/92 (B4)

men du skriver bytte fra 1.8 90hk den er vel kun levert i Audi 80 1.8S (typ 89) B4`ene er vel kun levert med 2.0E og oppover....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider