MaDDoG Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Hei hvordan er det å skifte motoren ifra en 1,8l 90Hk til en f.eks. 2,3l. Blir det mye ombygging og hva er det som trengs. Hva er såfall det beste motor alternativet? takker vennlig på forhånd. Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pacmania Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Vet ikke hvor mye jobb det egentlig er... Men skulle jeg valgt motor så hadde det nok blitt en 2.2 turbo som sitter i de fleste audi s biler(s2,s4,s6). Orginalt 220/230hk(spørs på modell). Disse motorene har blandt annet smidde stempler orginalt slik at man kan ta ut nærmere 400hk uten å gjøre noe inni motor'n. OZzzt har en 93 s2 som etter ryktene skal gi mellom 350-400hk (de sies også at bilen flytter på seg).. Siter Mazda mx5 -91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by MaDDoG Hei hvordan er det å skifte motoren ifra en 1,8l 90Hk til en f.eks. 2,3l. Blir det mye ombygging og hva er det som trengs. Hva er såfall det beste motor alternativet? takker vennlig på forhånd. Bygge om fra en 4`er til en 5`er du tenker på? Tror kostnadene kommer til å bli mye mer enn det vil smake.... :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Det aller meste er annerledes. Du må i praksis bytte hele fronten på bilen, da rammevanger, motorfester, understell, girkasse, plassering av radiator ++ er helt annerledes.. I tillegg vil bilen være verdt mindre enn en original.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by Spangen Det aller meste er annerledes. Du må i praksis bytte hele fronten på bilen, da rammevanger, motorfester, understell, girkasse, plassering av radiator ++ er helt annerledes.. I tillegg vil bilen være verdt mindre enn en original.. Er du så sikker på det?? Hvis han hadde hatt B3, slik som meg, måtte han byttet alt det, men B4 kommer jo med 2,3l, så blir det så mye å skifte da?? Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Hvis han hadde hatt B3, slik som meg, måtte han byttet alt det B3 er jo også levert med 5'er Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by gtpassat B3 er jo også levert med 5'er Da het det audi 90 og ikke audi 80. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Da het det audi 90 og ikke audi 80 Vet det men det er jo b3 begge deler, regner med at det kun er travers og slikt som er forskjelligt og ikke rammevanger. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Originally posted by gtpassat Vet det men det er jo b3 begge deler, regner med at det kun er travers og slikt som er forskjelligt og ikke rammevanger. Hvis du skal bygge om en audi 80 (4`er) til en audi 90 (5`er) av b3 karossen må du hvertfall gjøre alt det spangen sa og mer til.. jeg vet ikke hvordan det er på b4. Er ikke noe som heter audi 90 av B4 så jeg vet ikke hva som må gjøres for å bytte... :rolleyes: Men vil vel fortsatt være MYE jobb å gjøre om fra 4`er til en 5`er vil jeg tro... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gtpassat Skrevet Januar 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2003 Ja det er nok lettere å kjøpe seg en 90 i utgangspunktet da disse er såpass rimelige nå for tiden. Men det lar seg gjøre men det er liten vits. Siter 2000 Vw bora slow and soon to bee low edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 I Audi 80 B3 er motorfestene helt forskjellig. Den 4-sylindrede motoren er festet i traversen mens den 5-sylindrede er festet i rammevangene, som p.g.a. dette er forsterket og har braketter for selve motorfestene.. Vet ikke hvordan den 4-sylindrede motoren i B4 er festet, kan hende det er enklere der, men i B3 er det veldig omfattende å bytte fra 4-sylindret til 5-sylindret. Uansett er boltmønsteret på girkassa forskjellig.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 B3 heter forresten Typ 89 :) Exyelon:B3 eller Typ 89 er levert med 2.3 den og... hadde en slik som det var satt 2.2 T motor i.... men det er myye enklere enn å sette femmer i en som har hatt 4 cyl Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 vi prater om Audi 80... Audi 90 kom med 2,3 ja, men ikke Audi 80.... Jeg skal bytte motor i min Audi 80, og det jeg bør sette i da er en 2,0 16V... Hvis jeg skal bytte til 5'er, må jeg skifte så sinnsykt mye, så det er ikke noe vits... Kan jo sette i en 1,8 T, men da må jeg sikkert skifte enda mer... Jeg har Quattro, og da tror jeg faktisk at jeg slipper å bytte noen ting når jeg setter i en 2,0 16V... Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 Originally posted by Exylon vi prater om Audi 80... Audi 90 kom med 2,3 ja, men ikke Audi 80.... Jeg skal bytte motor i min Audi 80, og det jeg bør sette i da er en 2,0 16V... Hvis jeg skal bytte til 5'er, må jeg skifte så sinnsykt mye, så det er ikke noe vits... Kan jo sette i en 1,8 T, men da må jeg sikkert skifte enda mer... Jeg har Quattro, og da tror jeg faktisk at jeg slipper å bytte noen ting når jeg setter i en 2,0 16V... 80 er levert med femmer fra 91/92 (B4) men du skriver bytte fra 1.8 90hk den er vel kun levert i Audi 80 1.8S (typ 89) B4`ene er vel kun levert med 2.0E og oppover.... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exylon Skrevet Januar 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2003 "B3" har 1,8 S - 1,8 E - 1,9 E - 2,0 E (87 - 91) "B4" har alt det andre oppover.. ;) (92 - 94) AUDI 80 "b3" er 4'ere AUDI 80 "b4" er 5'ere... Rett meg hvis jeg tar helt feil.... Siter http://www1.garaget.org/archive/125/124048/162317/162317-1549970.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.