Gå til innhold

Oljeskift

Ranger emnet


Dirty

Anbefalte innlegg

Skifta olje og oljefilter på golfen i dag... men når jeg starta den så tikka den så inn i ........! også etter den hadde gått litt... den har statt lenge stille grunnet oppussing fra tidelig i sommer kan det ha noe å si. den var helt fin når jeg brukte den før den ble satt inn. men nå.. tikktikktikktikktikk...

noen tips?

2000 VW Golf IV GTi

x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518

x-golf4

x-golf2

x-nissan kingcab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ha noe å si hvis den har stått stille lenge uten olje,men det har den vel ikke? Vil anbefale deg å bruke helsyntetisk olje,av bra kvalitet.. Jeg bruker den Helix Ultra 1,eller hva den nå heter.. Var nettopp en tråd angående olje og Golf,så søk litt rundt.. Kan være løfterne dine er slitte? Tikker den like jævlig etter en stund på tomgang? Er normalt at den tikker litt ved oppstart,men skal ikke tikke så lenge etterpå..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fåreslår at du kjører bilen litt og deretter hører etter tikking, når bilen står lenge renner all olja ned i bunnpanna og det kan ta en stund før oljefilmen er tilbake overalt, har selv merket at hvis bilen har stått lenge så tar det ofte litt lenger tid før motoren går som "smør" . Vanligvis så skulle ventilpekkinga blitt borte med en gang, men det kan hende at oljekanalene i toppen kan være til-gorret med olje gørr, er mulig å tilsette et rensestoff i olja for å få vekk dette, men da må du bytte filter og olje igjen etterpå.

 

Prøv å kjør bilen litt å se om det går seg til, det er nå mitt tips :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår