christer Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Jeg kjøpte meg en 240 GLE denne uka, deilig med fem gir og servo, MEN det var ikke innsug. Men samma det.. Den forige bilen min hadde b230k og jeg merket betydlig at den "nye" bilen min drar bedre enn den forige. Men noen venner sier at b230a egentlig er en dårlig motor, og at femtrinnskassa ikke tåler en dritt. (sikkert bare en venn av en venn som kjørte i filler en volvo med b230a og 5gir på jordet og dermed tar alle under en kam) Men jeg vil likevel høre hva dere synes! Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 b230a er ingen dårlig motor...holder i evigehet...bare den får vedlikehold....alle motor levere kortere uten vedlikehold;) 5 trinsen...m47 som den heter holder i masse hvis...men ska du ha no heftigere motor så anbefales det å bytte den.....4 trinsen..m45 tåler juling fra alle kanter......men er bilen din bare en bruks bil så holder det du har av motor å kasse i massehvis..... Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Okey:) Takk for svaret så fort:P Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Forresten noen som vet hvor mye hk det er i en b230a? Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZnAkE Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Tar jeg ikke helt feil så er det vel 110 eller 116 hester i den , mener det er 116. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stolten Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 M47 er en grei kasse til b230a/k/e, men skal du som sagt ovenfor, opp i større hk, så er m46 og anbefale. Jeg har til nå knust 6 stk m47 kasser, og jeg kjører med en bittelitt sprita opp b230ft. (er på gang med og bytte til annen motor og m90 kasse nå) M45 blir litt for få gir, og veldig ubehagelig og kjøre i 70+ km/t Som sagt, m46, er en god kasse uansett, tåler en del juling, og slipper og høre på en motor på full fyring i 100 km/t. Siter 1990 Volvo 740 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler 1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat 1989 Volvo 740 GL 1997 Honda CBR 900RR Fireblade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Eneste negtive med A motorn er bensin forbruket, vanskelig og få til og gå fint er kansje bare meg men skal nå bytte den ut med en b230 f motor snart. A motorn har 112hk mens F har 116hk Skal sikkert selge min A motor snart ny forgsser er det på den også men bruke mye bensin for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tic2002 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Setti en B230e, rundt 130hk, spørs vel når den ble lagd.. bruker 0.8på langkjøring:D ;) Siter "We ride together, We die together, Volvo boys 4 life" Volvoen: 83` 244 blå. 235000 km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.