Gå til innhold

Høytalere i dørene og tectyl

Ranger emnet

Actros

Anbefalte innlegg

Går med planer om å montere høytalere i dørene på bilen min, på den vanlige plassen der de originale pleier å sitte. Men så har jeg forstått det sånn at når det tectyleres så sprøytes det stoff inn i døra så det fordeler seg jevnt utover. Dette kan da umulig være bra for høyttaleren? Eller tas høyttalerne alltid ut før sånne behandlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Actros

Går med planer om å montere høytalere i dørene på bilen min, på den vanlige plassen der de originale pleier å sitte. Men så har jeg forstått det sånn at når det tectyleres så sprøytes det stoff inn i døra så det fordeler seg jevnt utover. Dette kan da umulig være bra for høyttaleren? Eller tas høyttalerne alltid ut før sånne behandlinger?

Dette kan gjøres veldig enkelt og greit. Hør med de om det sprer seg eller ikke, og om det gjør det så tar du dem ut. Men jeg ville tatt de ut uansett, er gjort på noen få strakser uansett, i tilfelle noe uventet skulle skje.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dBdragger

For å få best lyd i en dørmontert høytaler så er det ofte best å lage ei kasse til den, gjør du det så er jo problemet med tektylen også løst ;)

veldig enig!!!!!!!!:)

det er utrolig mye mer å hente på lyden hvis du tar deg tid til det, så slipper du problemet med tectyl for det tynnstoffet som sprøyes inn legger seg absolutt over alt..!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, noen fasit har jeg ikke . hør med mr.sq han vet nok. men i min så fikk jeg lagd de på ca. 4 liter i originale dør kasser som jeg tettet med glassfiber og puttet vatt i for å "lure" elementet til å spillesom om det var en større kasse. Man kan sikkert med fordel lage kassa så stor som muligheten i døra gir...

Passat 2,0 16v GT

Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben

Siste Måling: 140,1 dB

Team DD Norge

http://www.nettnett.net/teamdd/

46736a0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider