kannibalen_lufus Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Hei Må bytte hjullager, høyre hjul framme. Bilen er en saab 900 turbo 8v 86modell. Verkstedet skulle ha 1500kr for det. Er det vanskelig å få fikset dette? Noen tips? Takker for alle svar..... Siter Alfa 156 1,8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Sabb er jo ikke alltid like greit og skru på. Særlig ikke de litt eldre... Har byttet et sånt lager for lenge siden og det er litt jobb. Mener og huske at det er noe greier med bærekulene og fjærspennet fra fjæra. Må legge inn en kloss eller noe for å ta av spennet fra fjæra. Ellers er det vel grei skuring. Spørs jo litt hva du kan og hva du har av utstyr. Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Kan jeg bare få spørre hvordan bilen er å kjøre med gåent hjullager? Jeg er ganske sikkert på at et dårlig hjullager er grunnen til at min bil har begynt å riste no inne i helvete. Kan vel være lageret det? -krissa Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 At bilen rister kan ha mange ulike årsaker. Hjullager er en av dem. Jekk opp bilen og sjekk at ikke det er noen slakk i hjulene og snurr hjulet og hør at det ikke romler. Romle lyd er som oftest det første tegnet på et slitt lager. Dette vil nok ikke gi risting ved kjøring. Men dersom det er slakk i lageret kan det gi risting. Sjekk også bærekule®, styreledd, foringer og evt. balanser hjulene. Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BrakeSnake Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Ser forøvrig at du kjører Sierra. Rister bilen hele tiden eller bare under bremsing. Rister den bare under bremsing er det som oftest de midtre bærearmsforingene. Siter Corolla 1,6 twincam16v '93 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 sierra har jo problemer med enkelte foringer i forstillig, klakker det når du kjører? da er det stabstag, men rister det er det vel bærearmsforinger som brakesnake sier. har du mulighet for å låne presse da? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 synes ikke 1500 var ille pris for skifte av hjullager forann jeg. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kannibalen_lufus Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 har levert inn bilen nå, skal bli digg å få saaben tilbake uten den helvetes ulyden Siter Alfa 156 1,8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg