Gå til innhold

Mini Cooper S - Adrenalin så det holder!

Ranger emnet


nicolas

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skaffet meg den nye Cooper S for kort tid siden, og vil bare si at det er enn sann glede å kjøre den! Om det er en Bmw eller hva dere nå krangler over så blåser jeg i det! Var ikke meningen å kjøpe denne bilen, men etter jeg prøvekjørte demobilen til Jæger, så slo jeg til og kjøpte samme bilen en liten uke etterpå. Angrer ikke et sekund!

 

Hehe... Jeg gikk på samme "smell". Hadde avtalt med min bedre halvdel at vi IKKE skulle bruke så mye penger på bil. Men gjorde en tabbe: Avtalte å prøvekjøre en Mini Cooper S, og etter en vill prøvekjøring var jeg forelska, og 1 dag senere var jeg en lykkelig eier av en Mini Cooper S. Sånn i ettertid vet jeg ikke om jeg angrer eller ikke. Har brukt vilt mye penger på bilen, og er helt hekta, og sitter HVER dag og tenker på nye ting jeg kan bestille.... Men synes det er herlig å kjøre Mini. Kjører laaange omveier uansett hvor jeg skal for å "lufte" bilen!

 

Har planer om å prøvekjøre den nye Mini Cooper S'en, men har ikke turd enda. Er redd jeg får meg ny bil igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre er den nye S'en en bedre bil på de fleste områder, den understyrer også mye mindre , men den savner bunndraget man har med kompressor. så noen bråhast med å skifte er det ikke.

 

btw senshi, om du mangler avdrager for kompressorhjul osv når du skal trimme har jeg mye mini trim stuff liggende :)

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre er den nye S'en en bedre bil på de fleste områder, den understyrer også mye mindre , men den savner bunndraget man har med kompressor. så noen bråhast med å skifte er det ikke.

 

btw senshi, om du mangler avdrager for kompressorhjul osv når du skal trimme har jeg mye mini trim stuff liggende :)

 

Hehe. Blir nok ikke aktuelt med bytte enda. Har lagt ned mye tid og penger på MCS'en min nå. Ser fram til den er ferdig og jeg kan kose med den...

 

Hva har du liggende da? Skifter ikke drevhjul på kompressoren selv. Det får jeg hjelp til. Så i Haynes boka + Mini Cooper Service Manual: 2002-2006 by Bentley at jeg ikke orker.

 

Har oppgradert til følgende:

- Alta Air Intake V 2.0

- Alta Intercooler Air Diverter with Sprayer v 2.0

- Magnecor Spark Leads

- NGK Ididium Spark plugs

- Milltek Cat back eksos

- 17% supercharger pulley

- Chip

- Soting av vinduer

- Aero kit + 1000 metere + masse annet stash

 

Det som gjenstår som jeg er på jakt etter er:

- Enlarged throttle body (64 mm)

- Større intercooler

- Sports catalysator

- Milltek manifold eller tilsvarende.

- Oppgradering av bremser

- Sikler litt på en Exedy Hyper Single Clutch with Lightened Flywheel siden clutchen på Mini er så dårlig...

 

Har du neon andre forslag? :)

Hvis du har noe jeg "trenger", gi meg en lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hehe. Blir nok ikke aktuelt med bytte enda. Har lagt ned mye tid og penger på MCS'en min nå. Ser fram til den er ferdig og jeg kan kose med den...

 

Hva har du liggende da? Skifter ikke drevhjul på kompressoren selv. Det får jeg hjelp til. Så i Haynes boka + Mini Cooper Service Manual: 2002-2006 by Bentley at jeg ikke orker.

 

Har oppgradert til følgende:

- Alta Air Intake V 2.0

- Alta Intercooler Air Diverter with Sprayer v 2.0

- Magnecor Spark Leads

- NGK Ididium Spark plugs

- Milltek Cat back eksos

- 17% supercharger pulley

- Chip

- Soting av vinduer

- Aero kit + 1000 metere + masse annet stash

 

Det som gjenstår som jeg er på jakt etter er:

- Enlarged throttle body (64 mm)

- Større intercooler

- Sports catalysator

- Milltek manifold eller tilsvarende.

- Oppgradering av bremser

- Sikler litt på en Exedy Hyper Single Clutch with Lightened Flywheel siden clutchen på Mini er så dårlig...

 

Har du neon andre forslag? :)

Hvis du har noe jeg "trenger", gi meg en lyd.

 

lista ser bra ut, om du ikke gjør jobben selv så trenger du jo ikke avdragern, pluggnøkkelen osv ;)

 

ekke store jobben faktisk, brukte vel en kveld ca.

 

av ting av interesse har jeg "værsting" bremsekittet fra stoptech, det største, feteste og dyreste du får til mini :)

 

skal du bruke bilen på bane?

 

17% er mye bedre enn 19%, for på 19% sa pressa takk og farvell, mens med 17% har det holdt lenge.

 

ellers kan du vurdere en topp med bedre flow, vi har jo utrolig trang topp org.

 

IC mod hjelper virkelig, innsugstemp sank drastisk.

 

eksos/cat er også en bra ting, jeg revnet grenrøret en gang, og sprengte 2 katalysatorer, så måtte skifte fremre del av eksosen 3 ganger, dette kommer av høy temp p.g.a. for mye motstand.

 

bilder av bremsene, krever min 17", her under 18". felgene/dekkene er også tilsalgs, felgene er ganske slitne, men rette, dekkene er 80% utslitt, så skal ikke ha mye. (r-dekk)

DSC00202.JPG

skive.JPG

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Fikk skikkelig lyst på nye bremser. Men har shoppa litt for mye deler i det siste, og fikk en lite pen MVA faktura fra UPS. Og januar er som vanlig en dritt måned likviditetsmessig... Gir en lyd fra meg om det blir aktuelt. Må vel ha nye felger også da? Ser for meg at dette blir dyyyrt.

 

Sikler etter JCW felger og JCW bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår