Gå til innhold

Mini Cooper S - Adrenalin så det holder!

Ranger emnet


nicolas

Anbefalte innlegg

hehe skjermbreddere har jeg satt falle av før, men det var i karusellen på nürburgring og eieren hadde vært ivrig med litt store felger. men klart. de er bare klipsa på.

 

min gamle cooper S var en 2002, en kollega kjører den nå og den har gått over 80k og myeeeee på bane. men foringene er fortsatt ikke utslitt.

 

men har hørt om andre med for tidlig slitte bærekuler var det vel? magnus her på forumet slet vel med det.

 

golf tdi vs cooper S er jo ikke helt det samme da ;) ene er fornuftig, andre er morsom.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva heter værsting cooper da? Som har over 200hk.

 

MINI Cooper S Works GP

http://car-reviews.automobile.com/Mini/review/2006-mini-cooper-s-works-gp-preview/1574/

http://forbruker.no/bil/tester/article1498875.ece

Tatt ut bakseter, fjerna antispinn, og klima. Lettere felger. 40 kilo lettere enn en vanlig Mini Cooper S. 1100kg:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen

 

Kjørte den nye minien i romjula, og jeg må bøye meg i støvet. Bilen er 100 ganger bedre enn den gamle, motoren dro veldig bra. Trodde det var mer enn 175 hester. Bremsene har endelig blitt slik bremser skal være, og interiøret var ende tøffere, med bedre kvalitet. jeg vet hva jeg snakker om siden jeg har en 2002 mod cooper s, som det har vært en deeel feil på. fikk skikkelig lyst til å bytte, så jeg har spurt dem på Tronrud om brukt prisen på demobilen de har nå. Får svaret innen en måned. Gleder meg....

 

hilsen minimini

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjører heller en Golf med masse rust og hjemmemekka grill i stedet for uekte Mini, den nye Mini er ikke Mini, den er alt for stor til det...

 

Dessuten liker jeg BMW, og jeg kan ikke FATTE hvorfor de klistrer et MINI-merke på den... :hvaskjera

 

Jeg setter ALDRI bena i noe som Austin har lagd, slik som MINI. Der kan man jo riskikere å sitte på bakken før man vet ordet av det...

 

Hvorfor kalle en BMW for MINI, den er jo ikke spesielt liten og den ser ikke veldig rusten ut heller...

 

Hva er dette?

 

EDIT: Den gamle mini er så liten at om jeg kommer meg inn i en sånn, så må jeg sitte inni i fjorten dager og sulte for å komme ut igjen...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører heller en Golf med masse rust og hjemmemekka grill i stedet for uekte Mini, den nye Mini er ikke Mini, den er alt for stor til det...

 

Dessuten liker jeg BMW, og jeg kan ikke FATTE hvorfor de klistrer et MINI-merke på den... :hvaskjera

 

Jeg setter ALDRI bena i noe som Austin har lagd, slik som MINI. Der kan man jo riskikere å sitte på bakken før man vet ordet av det...

 

Hvorfor kalle en BMW for MINI, den er jo ikke spesielt liten og den ser ikke veldig rusten ut heller...

 

Hva er dette?

 

EDIT: Den gamle mini er så liten at om jeg kommer meg inn i en sånn, så må jeg sitte inni i fjorten dager og sulte for å komme ut igjen...

 

jeg kaller bilen for det som står i vognkortet, dvs bmw mini cooper S, evnt bmw R53 om du liker koder. eneste som er beholdt er designet og kjøregleden.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører heller en Golf med masse rust og hjemmemekka grill i stedet for uekte Mini, den nye Mini er ikke Mini, den er alt for stor til det...

 

Dessuten liker jeg BMW, og jeg kan ikke FATTE hvorfor de klistrer et MINI-merke på den... :hvaskjera

 

Jeg setter ALDRI bena i noe som Austin har lagd, slik som MINI. Der kan man jo riskikere å sitte på bakken før man vet ordet av det...

 

Hvorfor kalle en BMW for MINI, den er jo ikke spesielt liten og den ser ikke veldig rusten ut heller...

 

Hva er dette?

 

EDIT: Den gamle mini er så liten at om jeg kommer meg inn i en sånn, så må jeg sitte inni i fjorten dager og sulte for å komme ut igjen...

 

Så greit da:) Du skal få slippe ;)

'10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere skjønte at jeg tulla og kverulerte litt rundt en viss annen bruker i denne tråden... :D

 

Har kjørt Mini Cooper selv rett etter at den kom, var vel i 2001 og det var en Cooper S med "bare" 115 hk og falt pladask.

 

Det at det stod BMW i vognkortet var jeg ikke klar over... :thanks

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg skaffet meg den nye Cooper S for kort tid siden, og vil bare si at det er enn sann glede å kjøre den! Om det er en Bmw eller hva dere nå krangler over så blåser jeg i det! Var ikke meningen å kjøpe denne bilen, men etter jeg prøvekjørte demobilen til Jæger, så slo jeg til og kjøpte samme bilen en liten uke etterpå. Angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hei, har vært den lykkelige eier av mini cooper s 06 modell siden januar nå. fornøyd på alle måter bortsett fra at jeg synes den bruker mye bensin. ligger nok over literen på mila, men det er vel kjørestilen min som har skylda for det. har fått lakkforseglet den med permashine slik at den holder seg blank og fin. har opplevd problemet med at sideskjermene har løsnet litt under hard kjøring i vann og snø. men aldri så mye at de har falt av og det er bare å poppe dem inn igjen. er spent på å prøvekjøre den nye 07 modellen for å sjekke forskjellene. er nok litt skeptisk i utgangspunktet til å satse på første utgave av en ny serie så derfor var en brukt 06 modell et godt valg for meg til å starte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Det er svak oppoverbakke, jeg ligger i 2.gir i ca 55 km/t, girer ned i 1.gir og drar på i venstre feltet til jeg når 80 km/t før jeg legger den tilbake i 2. gir. Så bringer det ut på motorveien, og jeg tør ikke en gang tenke tanken på hvor langt jeg kan dra noen av de resterende 5 girene på denne bilen.

Dette er helt rått, adrenalinet bruser, og etter litt småkjøring med Cooper S'n, må jeg ty til noe kaldt å drikke, noe definitivt uten koffein!

 

cooper_s_small11.jpg

 

http://www.cool.no/artikler/bil/mini/mini_cooper_s_test_nov02/cooper_s_small11.jpg

 

Klarte du å dra bilen til 80km/t på førstegir? Hva skjedde med turtallsperren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår