Gå til innhold

2 x 45mm webere på golf2?

Ranger emnet


Pilsen

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Jeg har planer om å gå til innkjøp av dobble 45mm webere til min golf 2 1,8gl, men jeg lurer på hvor mye efekt dette gjør? Merkbar forskjell? hk? Er det skadelig for en orginal motor?

Jeg har hørt så mye forskjellig om effekt osv. og spør derfor her for å se om dere kan gjøre meg klokere;p

 

 

Jeg lurer også på om noen som har slike gassere til salgs?

 

Mvh Kim

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det går med dobble webere. men det blir trangt.

eg har sjøl weber forgasser 32/36. merker litt effekt men eg har ikkje justert den enda.

å få 50hk ekstra med bare weber er litt ekstremt. men kan sikkert få det med rett kam og justering av gasser.

 

grenrør trur eg er bort kasta penger.

hør med "vwfreak" han har ein jetta 1,8 med dobbel weber, hør med han korleis det er.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på 8v motorene er det mest vanlig å bruke 40mm, om du ikke skal opp på noe voldsomt med turtall, og det så det ikke ut til at du skulle.

men 110-115hk skulle nok gå fint!

en justering på rulle er ikke å forakte. siden du mest sannsynlig ikke har crossflow motor bør de juseres med jevne mellomrom for optimal ytelse!

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jettamaster

det går med dobble webere. men det blir trangt.

eg har sjøl weber forgasser 32/36. merker litt effekt men eg har ikkje justert den enda.

å få 50hk ekstra med bare weber er litt ekstremt. men kan sikkert få det med rett kam og justering av gasser.

 

grenrør trur eg er bort kasta penger.

hør med "vwfreak" han har ein jetta 1,8 med dobbel weber, hør med han korleis det er.

grenrør er IKKE bortkasta! de originale er jo sugerør innvendig...

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grennrør bortkasta? Neppe, det og kam, gir noe så sykt med effekt sammen.. sykt, vel kanskje ikke.. men faen å det hjelper.. men lurte litt på dette der med om jeg får plass til gasserne,

ut ifra en jeg prata med på møller(bekjent) mente han at med:

 

*285graders kam, nye løftere og fjærer.

*2 x 45mm webere

* grenrør

*planslipt topp med nye ventiler

* pipercross luftfilter

* diverse anna småsnax.

* effektanlegg

 

ville man klare og presse rundt 165-170real hk ut av en orginal 1,8:P regner ikke med så mye, men vil ha rundt 150;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men orker ikke tanken på motorbytte, pluss at har hørt med forsikringa, og den blir dyrere med en orginal gti 16v enn den blir om jeg gjør det jeg sa..!

 

glemte og nevne at toppen skal portes også. men over til dette med weber'ne, noen som vet om jeg får plass til 2x45mm?

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke trimme den så jævelig da, men en rundt 150hk skal jeg nå klare å dra ut av den..

 

Men BACK to topic, insuget kan lages på bestilling så det er ikke noe problem tror jeg, men er det ingen her med dobble webere da? som kan fortelle meg mer eksakt antall økning i hk, slitasje, osv..:)

 

Vurderer å bruke 40mm i stede, da jeg fikk et lite tips om dette ville passe bedre, ikke i størelse, men ja, for motoren da.

så om noen har 2x38mm, 40mm eller 45mm Webere gassere, ta kontakt;)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår