mavoma Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Er ((10.5:1)) eller ((10.0:1)) høyest kompresjon? håper att det er noen som har litt peiling på det dær :D Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 10.5:1 er høyest.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by mavoma Er ((10.5:1)) eller ((10.0:1)) høyest kompresjon? håper att det er noen som har litt peiling på det dær :D 10,5:1 er høyere enn 10,0:1 Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Er det mye høyere eller bare bitte litt?? skal montere turbo nå snart å jeg har 10.0:1 Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by mavoma Er det mye høyere eller bare bitte litt?? skal montere turbo nå snart å jeg har 10.0:1 Har ikke noe godt svar på hvor mye høyre, men er ikke så stor forskjell. Du vil neppe merke noen særlig effektøkning ved å øke fra 10.0 til 10.5. Men med såpass høy komp og turbo vil du nok ikke klare å lade noe særlig trykk (uten at det smeller da) Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Sjønte alt nå, tenkte det sto 10.5.1 med det står jo 10,5 til1. Litn intern feil :) hehe... 325 med vanos er 10,5 til1 men uten vanos er 10 til1 skal lade 0,45 veit av en som ladet 0,8 men han hadde tileggs sprut. Kan itj lad mer enn det da får`n tenningsbank Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkr Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Ikke at jeg har så jævli peiling, men skal du nå over 0,5bar så bør vell komp. senkes til 8,5:1 eller 8:1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by jkr Ikke at jeg har så jævli peiling, men skal du nå over 0,5bar så bør vell komp. senkes til 8,5:1 eller 8:1 Kommer helt an på kammens durasjon og tider...med veldig ekstrem kam kan man fint klare borti 2 bar på 9:1...litt avhengig av motor,da seff. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkr Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Turboed1 Kommer helt an på kammens durasjon og tider...med veldig ekstrem kam kan man fint klare borti 2 bar på 9:1...litt avhengig av motor,da seff. Det har du sikkert rett i, men jeg tenkte da på "standar" motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Da stemmer det..ikke stort over 0.5 man skal da...hvis man kan ta den så langt. Kommer helt an på komp/brennhastighet/kam etc... bare å prøve.:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Kjørte med 6:1(!) i komp. i høst. Ladet da 1.5 bar. Med nye stemplene håper jeg å lande på 8:1-8:5:1 ? Prøve å lade rundt 1.2-1.3 bar..Vil nok gå unna ;) Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.