Gå til innhold

95 Nissan 200SX (S14) selges

Ranger emnet


turbothomas

Anbefalte innlegg

Nissan 200 sx Turbo. S14

 

Reg. første gang i Chemnitz, Tyskland 20. november 1994. Reg. 20.10.00 i Norge. Importert av undertegnede og vært i daglig brukt siden.

 

Km stand ca 99000.

Farge: blå-lilla

2+2 seter

Vekt 1260 kg

 

Motor:

SR20DET, 1998 ccm, turbo intercooler. 147 kw / 200 hk originalt, 265 NM.

Justert av Robert Skaugerud på RS Motor. (Schances tidligere mekaniker)

Montert KN luftfilter på stålrør m/ silikonskjøter til innsuget på turbo (lyden!)

Greddy R dumpventil. (Type STOR, for biler opptil 800HK)

Motoria grenrør. M/varmebandasje.

Bosch Racing plugger. (kalde)

Progressiv bensintrykkregulator

Bosch –984 bensinpumpe. (Porsche 911 Turbo-pumpe)

Frontmontert Mitsu Lancer EVO 6 intercooler, med custom-made rørgang.

 

Eksosanlegg:”Custom made” Ferrita rustfritt eksosanlegg. 3” rør fra turbo til race-katalysator, 2,5” fra high-flow lyddemper til bakre potte. 4” enderør. Laget og påsatt på fabrikken i Sverige. Varmebandasje på downpipe.

 

Fullt servicehefte fra Tyskland og Norge.

Utenom vanlig service er følgende skiftet:

Bremser, komplett.

Nye bremserør og drivstoffrør bak.

4-hjulskontroll

Nye støtdempere bak.

Nytt hjullager foran, venstre side.

Olje i girkasse og differensial er skiftet.

Bremsevæske er skiftet.

Kjølevæske er skiftet.

Nytt batteri.

100.000 km service ble utført 09.12.02.

KUN helsyntetisk olje er brukt. Skiftintervall ca 7500 km. Oljefilter skiftet ved hvert oljeskift. ALLE servicer fulgt på Nissan verksted!

 

Hjul:

4 stk TSW evo R 8*17” med 245-40-17 bak, og 225-45-17 foran.

4 stk originale alu felger 6,5*16 med Nokian Hakkapelitta piggfritt 205-55-16

4 stk originale stålfelger 6,5*16 med Goodyear helårsdekk 205-55-16

1 stk reservehjul 6,5*16 med Toyo 205-55-16.

 

Spesiell Sony cd/rds spiller. Motordrevet antenne.

6 høyttalere org.

Oppvarmede speil, tåkelys foran, abs, LSD-bakaksling. (diff sperre), servo, aircondition, nedfelbart baksete, hvite side blinkers, turbotrykksmåler, stabilisatorstag i motorrom, med mer.

Mye av de orginale delene medfølger hvis ønskelig.

 

Prestanda originalt: 0-100 km/t på 6,8 sek, toppfart 235 km/t

Målinger gjort av andre med tilsvarende biler og (mindre) mods ligger rundt 5,5 sek 0-100kmt og 260+ kmt. Kvartmila på 13,4 sek og oppover.

Forbruk oppgitt: 0,69 / 1,07 l pr mil. Ligger selv på ca 0,8-1,0 l/mil i snitt blandet kjøring. Kjører kun på 98 oktan blyfri.

 

Kjører med kun 0,55 bars ladetrykk, som for øvrig er orginaltrykk.

Kan enkelt justeres opp. Dog for å kunne utnytte fullt potensiale (ca 1,2 bar), bør kløtsjen oppgraderes. Koster ca kr 4.000,- og oppover. Pristilbud fra Nissan på jobb, kr 2.500,- Sinterlamell fra Dalhems, kr 1.800,-/ HKS/ACT singleplate clutch koster ca 3.500,- NKR i utlandet.

(Har bestilt ACT-kit...)

HK med ca 1,2 bar? ca 280-290? 350-400nm?

 

Undertegnede er entusiast og selger bilen med tungt hjerte. Den er mye påkostet og har besøkt Nissan verkstedet for pleie mer enn nødvendig. Det har ikke blitt røyket i bilen mens jeg har hatt den. Og etter interiøret og bedømme, neppe tidligere heller. For meg er olje og kjøling/oppvarming av turbo relegion når det kommer til Gullet mitt.

 

Bilen må prøves og høres!

 

Bilder kan fås på mail.

 

Selges for kroner 189.000,-

 

mail: heimdal@gteiendom.no

Tlf 41528485

post-887-13804850754746_thumb.jpg

Thomas

07 Commander 3,0 CRD 7 seter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er billig som bare det.

 

Thomas sliter desverre med en hjerneskade, og det har artet seg slik:

Kjøp en S14.

gjør alle de riktige modsene.

Når den har blitt slik du vil ha den, er det bare å selge..

:D

Hadde et snev av det samme for litt siden selv.

 

Bilen til Thomas er et svinaktig godt kjøp, så det er ingenting å lure på hvis du vil ha en S14. Kan love dere at hvis ikke dere har prøvd en S14 med litt pulver før, så blir dere overrasket.. :eek: :eek:

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår