Awex Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Endelig fant jeg et drevsett til bilen min. Da gjenstår bare å få forsterket girhuset og fordelingskassen... Settet er tettere giret, noe som bør gi rimelig heftig aksellerasjon. Settet koster ca 15.000 norske kroner før frakt og eventuelle norske avgifter... Dear Trond, We do make a dog change gear set for the your GT-R. The ratios are 1st 3.00:1 2nd 2.05:1 3rd 1.56:1 4th 1.26:1 5th 1.04:1 or 0.93:1 Price is AUD$ 3,800.00 freight (Federal Express) - 4 to 5 days delivery AUD$ 325.00 If you require further information please contact us again. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Her er utvekslingen på dogbox-settet sammenlignet med original utveksling Dogbox 1st 3.00:1 2nd 2.05:1 3rd 1.56:1 4th 1.26:1 5th 1.04:1 or 0.93:1 Original 1st 3.454 2nd 1.833 3rd 1.310 4th 0.970 5th 0.717 Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Hei. Det virker jo fint. Men du trenger ett sterkere hus. Har du regnet ut toppfarten på bilen med den innmaten? Det blir ikke litt for mye rally for gata? mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by mazdafun Hei. Det virker jo fint. Men du trenger ett sterkere hus. Har du regnet ut toppfarten på bilen med den innmaten? Det blir ikke litt for mye rally for gata? mvh Det er vel nesten klin umulig å skaffe et sterkere hus? Du nevnte noe om et støpt hus fra italia eller noe, men det kostet sjela mi + litt til, så det er ganske uaktuelt. Jeg har blitt fortalt at noen som forsterker kasser til dragracing-bruk bør kunne hjelpe meg. Det verste problemet tror jeg nok blir fordelingskassen, den er vel et like svakt punkt som girhuset. Ang. toppfarten så har jeg ikke regnet på det, men jeg bryr meg ærlig talt ikke om det. Det eneste som kan bli litt plagsomt er langturer, turtallet blir vel litt høyt når jeg ligger i cruisingfart. Men man får jo ikke i både pose og sekk, og det er et kompromiss jeg er villig til å inngå. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by aWeX Men man får jo ikke i både pose og sekk, og det er et kompromiss jeg er villig til å inngå. Jeg hater kompromisser..;) Hva med X-trac kasse? Da er jo alt skuddsikkert (-nesten). Visste ikke Mr. Happy om en kasse? (-I'm sorry, did I break your concentration?) mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by mazdafun Jeg hater kompromisser..;) Hva med X-trac kasse? Da er jo alt skuddsikkert (-nesten). Visste ikke Mr. Happy om en kasse? (-I'm sorry, did I break your concentration?) mvh Den kostet jo over 50k og det blir litt mye for meg.. Jeg har jo ikke peiling på hvilken stand den er i, og hvor mye ekstra deler jeg trenger for å få den montert. Litt kjipt å betale 50k for ei girkasse som går til helvete etter 2 uker, og regningen på delene som trengs blir like mye som jeg betalte for kassa in the first place... Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Hva med evo-veien? Det er minst en som holder på med en slik swap nå. Slått lag med han?? mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 By the way... Jeg skal regne ut farten ved turtallssperra i de forskjellige girene, men jeg er litt usikker på hvordan utvekslingen i diffene spiller inn. The GT-R gearbox's internal gear rations are: 1st 3.454, 2nd 1.833, 3rd 1.310, 4th 0.970, 5th 0.717 and revers 3.166, combined with final front and rear drive ratios of 4.214:1 and 3.909:1, respectively (the 4-wheel drive system has a different torque split ration between the front and rear wheels). Dekkdimmensjon er 195\50-15 Hvis noen kunne regnet ut dette for meg, så blir jeg glad og fornøyd :) Hvis utvekslingen på diffene ikke spiller noen rolle så er det jo bare å regne slik? rpm x utveksling x rullediameter ? Eller er jeg helt på villspor nå? Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by mazdafun Hva med evo-veien? Det er minst en som holder på med en slik swap nå. Slått lag med han?? mvh Hovedgrunn: 50/50 driftfordeling Jeg elsker at bilen har mere drift bak, og dette vil jeg helst ikke kvitte meg med. Det er vel mulig å bygge om senterdiffen så det blir mere drift bak, men hva mye koster noe sånt? Sikkert mye mer enn jeg har råd til... Har du mulighet til å sette meg i kontakt med han som driver på med EVO-transplantasjonen? Jeg vil høre hvor seriøst det er, og hvor langt han har kommet. Man må jo tross alt ha nye differ, nye drivakslinger, ny mellomaksling, ny giroverføring osv osv (jeg er ikke bilmekaniker, men dette høres ihvertfall logisk ut for meg). Dessuten er det litt dumt å være prøvekanin på en slik transplantasjon. Det er mye enklere å gjøre noe slikt hvis noen andre har gjort alle tabbene for deg, da sparer man både tid og penger. Men takk for konstruktive innspill :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 ... men jeg tror det blir noe sånt.. 1,04 = 162 km/t 0,93 = 168 km/t Dette er med 218 km/t som utgangspunkt (- det er det som er standard oppgitt). Skal se om jeg ikke finner nummeret til han som driver med evo-kasse til imorgen. mvh Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by aWeX Her er utvekslingen på dogbox-settet sammenlignet med original utveksling Dogbox 1st 3.00:1 2nd 2.05:1 3rd 1.56:1 4th 1.26:1 5th 1.04:1 or 0.93:1 Original 1st 3.454 2nd 1.833 3rd 1.310 4th 0.970 5th 0.717 fix`it ha også kasse til gt-r, holder på og produsere nu, regnet med at den var ferdig om ca 4 uker å en pris på 26k svenske. 1st 2,67 2rd 1,93 3rd 1,52 4th 1,21 5th 1,04 26.000.- svensker er jo ca 21500.- norske.... og da kan man jo hente den i sverige og slippt toll og moms... kosta 28k til cossien...:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by mazdafun ... men jeg tror det blir noe sånt.. 1,04 = 162 km/t 0,93 = 168 km/t Dette er med 218 km/t som utgangspunkt (- det er det som er standard oppgitt). Skal se om jeg ikke finner nummeret til han som driver med evo-kasse til imorgen. mvh vil det si at topp farten på gt-ren er på ca166 km/t i fjerdegir???:( Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by Mr.X vil det si at topp farten på gt-ren er på ca166 km/t i fjerdegir???:( ...jeg sa jubla.... og lærer'n var snill.... :op Men, det er sikkert noen lys her?? sett igang å regn det ut... Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by aWeX Her er utvekslingen på dogbox-settet sammenlignet med original utveksling Dogbox 1st 3.00:1 2nd 2.05:1 3rd 1.56:1 4th 1.26:1 5th 1.04:1 or 0.93:1 Original 1st 3.454 2nd 1.833 3rd 1.310 4th 0.970 5th 0.717 hmm.. femte får jo omtrent samme utveksling som fjerde har original. Jeg personlig ville ikke kjørt Oslo Trondheim i 4th men kan tenke meg at en slik tettsteget kasse vil være rått på bane og rees!!! Du kan jo alltids bruke 20' hjul for å få ned turtallet :D Mente jeg leste i bilsport at en svenske med MitsuBitchy 3000GT fikk laget en ny fordelingskasse til bilen sin. Lurer på om ikke han kaller seg 3KGT på Zatzy eller noe. Ellers så jeg 2 stk. GT-R rallybiler på Rudskogsprinten som ikke akkurat sparte på kruttet. Har du forhørt deg i rallymiljøet om hva de har gjort med girkassene på disse bilene ? Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by arildh Ellers så jeg 2 stk. GT-R rallybiler på Rudskogsprinten som ikke akkurat sparte på kruttet. Har du forhørt deg i rallymiljøet om hva de har gjort med girkassene på disse bilene ? har nok forhørt mæ om dem kassene, koster ca 250k og det gidder ikke æ og koste på den gammle bilen.. ;) Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.