Gallagher Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Polo Classic Hvis du ser nøyere etter på bilde har den faktisk 4 dyser. Tipper dette er en NZ motor som også er å finne i Polo. Hadde selv NZ motor i min Polo med PiperX konfilter. Ga INGEN forskjell i hverken effekt eller lyd. Eneste er at det er vanskelig å feste luftmengedemåleren med konfilter. Resultatet av dette er ødelagt luftmengdemåler. Koster bare 3800,- hos møller (gjorde det i '99 ivhertfall). Luftmengemåleren blir her holdt fast med luftfilterboksen og er veldig følsom for vibrasjoner. Bruk heller pengene på et K&N drop-in filter og 268 kam. Da har du 80 hk+ istedet for 55...... Kan ev skaffe deg en billig 268 kam splitter ny Ta en titt på Steve Morris Polo I her med samme motor :D http://www.pitstopdevelopments.co.uk/polorr/stealth/polorr.doc Jo, ser at han ha 4 dyser... spesiell motor dette :) har faktisk ikke sett sånn en før jeg.. Vil han i det hele tatt begynne med trimming, så vil det fort lønne seg å begynne med å sette i en 1,8 liter eller noe... billig og grei jobb.... kan til og med være at han med mindre modder kan klare å sette inn en gti med org. innsprutet han har... uansett så kommer trimming av denne motoren med kammer på noen lapper og har får komplette delebiler av 1,6 eller 1,8 til den prisen..... Synes bare som tips at vil han vil ha mer hester så vil det lønne seg å skifte utgangspunkt først.. Så kan du heller kjøpe kammer til den nye motoren senere, og da snakker vi om 100hk+ Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Ja greit... Skjønte nå at kam er uaktuelt! :) Men uansett.... Jeg har ikke planer om å trimme,bytte motor,ikke no sånt,skal sette inn filteret jeg! :D Skal jeg ha mer hk, kjøper jeg ny bil, fargen og ellers bilen i seg selv er ikke såååååååå fin at jeg gidder å sette inn ny motor osv osv osv.... Da hadde jeg kjøpt en annen bil i stedet for.... Derfor.... Kun filteret nå i første omgang! Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 ok... da er det bare å feste etter beste kunst :) og bare ta bort den forvarmer slangen, men ville ikke satt på det filteret i det hele tatt hvis jeg var deg... får sannsynligvis ingen råere lyd eller effekt, kon ising og altfor mye vibrasjoner i luftfilter boksen som polo classic sier.... Gutta på vag vet som regel hva de gjør, så ingen vits i å forandre det de har gjort med det første :) bilen din er jo lagd for å brukes... billig og grei bil !! Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 apropo alt detta filtersnakket. kom på at jeg må bytte fra kønn filter til min ordinære luftfilter box =( motoren går kald grunnet at jeg tok bort luftfilter boksen, og satte på green filter... blæh.. såh... det var kjett... uansett, takk for at dere minna meg på det! Dan Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bossi Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 hei. jeg kjører med pippercross KN filter å jeg merker stor forandring på lyden i bilen min. det høres ganske droomt ut fra utsiden også. du kan høre det litt når du står på tomgang men hvis du gasser litt eller kjører på 2.5 3.0 i turtall så hører jeg det ganske godt:) Siter Golf 2 1990 mod. 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by bossi hei. jeg kjører med pippercross KN filter å jeg merker stor forandring på lyden i bilen min. det høres ganske droomt ut fra utsiden også. du kan høre det litt når du står på tomgang men hvis du gasser litt eller kjører på 2.5 3.0 i turtall så hører jeg det ganske godt:) Nå blir det jo noe annet med din motor, eneste disse to motorene har til felles er VW merket som er støpt inn ,ventilløftere og topplokks bolter Har du K&N filter eller Pipercross filter? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bossi Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 ja vist er det forskjell. nei jeg har pipercross filter i min. skrev litt feil det men k&n. Siter Golf 2 1990 mod. 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.