Gå til innhold

Amcar-drifting

Ranger emnet


Chevy350

Anbefalte innlegg

Søkte litt, men fant ingen andre som hadde lagt ut dette:

 

http://www.bubbadrift.com/

 

Noen gutter som har det gøy med en "budsjett-bil", tenkte mest på deg Hersker Hans, LS1 med presse i en El Camino! ;) Noe å prøve med Camaro'n? Litt for fin kanskje!?

 

Sikkert ikke interessant for de som hater yankee-jern, men for oss andre er det jo noe gøy å le av... Se på "Pics&Vids" :)

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skidracer: Kanskje det? Hehe! Har alltid likt El Camino jeg da, og pickups generelt.

 

The Cowboy: Jeg synes det er imponerende ja, og som det står i teksten så har ikke bilen brekk (mellom setene, bare fotpedal som ikke blir brukt), men den har til og med automat! Synes gutta er flinke jeg.

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøff den der. Jeg har jo lyst til å ta Camaroen på noen banetreff i framtiden og. Planene mine for bilen var og er fortsatt tror jeg. at den ikke skal blir for "strøken" til å ikke kunne brukes litt. LS1 motoren er mest en bivirkning av at jeg ville ha en bra manuell girkasse (Borg Warner T56) For å kunne leke meg litt med bilen.

 

Satt på noen runder på Rudskogen med Ratata's Chevelle i år, etter at jeg hadde brukt opp alle dekka jeg hadde med til BMWen det ga skikkelig medsmak til å drifte/kjøre gammel Chevy på bane, det er noe eget ved å sitte sidelengs på rudskogen med masse hjulspinn mens motoren jobber mellom 2000 og 4000rpm, bare litt pumpgegassing gjennom langsvingen. Med stivere krengestag og bra dekk som sitter på bilen til Jørn nå så er den ganske rask rundt banen og. Så vidt jeg husker så har motoren så å si stått urørt i bilen i 10 år, og fått en del deng i løpet av de åra.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

tøff den der. Jeg har jo lyst til å ta Camaroen på noen banetreff i framtiden og. Planene mine for bilen var og er fortsatt tror jeg. at den ikke skal blir for "strøken" til å ikke kunne brukes litt. LS1 motoren er mest en bivirkning av at jeg ville ha en bra manuell girkasse (Borg Warner T56) For å kunne leke meg litt med bilen.

 

Satt på noen runder på Rudskogen med Ratata's Chevelle i år, etter at jeg hadde brukt opp alle dekka jeg hadde med til BMWen det ga skikkelig medsmak til å drifte/kjøre gammel Chevy på bane, det er noe eget ved å sitte sidelengs på rudskogen med masse hjulspinn mens motoren jobber mellom 2000 og 4000rpm, bare litt pumpgegassing gjennom langsvingen. Med stivere krengestag og bra dekk som sitter på bilen til Jørn nå så er den ganske rask rundt banen og. Så vidt jeg husker så har motoren så å si stått urørt i bilen i 10 år, og fått en del deng i løpet av de åra.

 

hehehe

Takker dude!

Joda går fiiint å drifte uten brekk (har jo fotbrekk jeg oxo). Bare bruke bilens bevegelsesenergi til å lage pendelbevegelse før en sving (Rudskogen: enden av langstrekka :D )

Bakdelen med å ikke bruke brekk er vel at man ikke kan kaste bilen like raskt fra side til side, samt kobinasjonen ut-med-rompa-og-ned-med-farten når man går inn i en skarp sving etter en langstrekke (tenker da på FSR's oppvisning på Reve)

 

Bunnen på motoren er urørt fra før jeg kjøpte den og monterte den for ca 8-9 år siden. Har etter det kun byttet topper, til noen bedre, og ny forgasser, og annet tenningssystem.

Bruker bittelitt olje og soter litt extra på 2 sylindre, men det funker allikevel. Har bestemt meg for å ikke røre den bunnen før det stopper....

 

Må reparerere bakakselen før det blir noe mere kjøring. Kanskje jeg gir beng i ny diff-brems, og heller bare bytter lager på den sveisa jeg kjører med nå......

Hummmm.... LOL

 

;)

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Originally posted by The cowboy

bare lurer..noen som har sett di vidoenae de har på siden eller?? må si jeg er rimelig imponert over kjøringen.. greit nok jeg var det før jeg så filmen.. men etter.. woow.. rein respekt azza!!

 

så til de av dere som ikke har sett de ennå.. ta en titt.. er så absolut verdt det!!

¨

 

Det må sies at en grunn til at kjøringa se så rå ut er at han satser totalt over evne hele tiden!! Blir show av det, + en denl krashing, som du ser...

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår