Gå til innhold

GTT motor i N13

lanze

Anbefalte innlegg

Jeg har også en GTT motor i N13, motor passer rett i, hvis man bruker motorfestene fra GTT (så ta vare på de). Gearkasse fra GTT passer også, og drivakslene fra sunny n13 passer. Radiatorvifta må modifiseres, jeg tok min fra en subaru. sammen med n13 radiatorn. Bensintank (komplett med pumpe) tok jeg fra en 1.6n13 med injection. Biltilsynet hadde ikke noe og si når jeg skulle registrere bilen med GTT motor, på 115hk.

Nå er det Intercooler og 1.8Bars ladetrøkk og nok med hester:)

Hvis du lurer på noe er det bare og spørre;)

* Nissan sunny 1.6L 91mod

* Nissan Sunny /m Turbo Intercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lanze

Jeg har også en GTT motor i N13, motor passer rett i, hvis man bruker motorfestene fra GTT (så ta vare på de). Gearkasse fra GTT passer også, og drivakslene fra sunny n13 passer. Radiatorvifta må modifiseres, jeg tok min fra en subaru. sammen med n13 radiatorn. Bensintank (komplett med pumpe) tok jeg fra en 1.6n13 med injection. Biltilsynet hadde ikke noe og si når jeg skulle registrere bilen med GTT motor, på 115hk.

Nå er det Intercooler og 1.8Bars ladetrøkk og nok med hester:)

Hvis du lurer på noe er det bare og spørre;)

hehe...du trøkka på "ny tråd".....men men...har du no bilder av bilen din?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du det? :)

Hvilken intercooler bruker du?

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intercoolern fikk jeg da Nissan i amsterdam forlangte att P12 skulle leveres med svart IC i steden for matt aluminum. med litt jobb så fik jeg montert den i fangeren, måtte skjære vekk litt av fangern. Har dessverre ikke no bilder av bilen!!! Er det no styling og få taki til N13? eller så kjøper jeg bare GTI spoilere til fangerne og sideskjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet noe om dette før:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=49480

Har funnet ut mer om N13 etter dette. Lyktelistene som er nevnt er litt for lange, siden de er laget til den australske modellen. Skal ikke mye jobb til for å få de til å passe. Whiteline i Australia har en del til N13 - spesielt understellsutstyr. Flere av Nissan B12, B13 og N14 delene fra Whiteline passer også N13. Muligens gjør N15 deler også det.

Edit: Hvilken modell er egentlig bilen din? LX, SLX? 1.3 eller 1.6? 3-dørs, 5-dørs?

n13s_jetspeed.jpg

Jetspeed styling kit.

Hvordan gjorde du det med luftfilteret?

e15et.jpg

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte orginal luftfilterboksen til gtt, denne montert under batterikassa for og få kaldest luft, måtte flytte batteriet litt, og luftmengemåleren har jeg på venstre side i kjørerettning. men nå har jeg ett Green filter under batterikassa. jeg må få tatt no bilder engang. har du msn? snakke litt erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte orginal luftfilterboksen til gtt, denne montert under batterikassa for og få kaldest luft, måtte flytte batteriet litt, og luftmengemåleren har jeg på venstre side i kjørerettning. men nå har jeg ett Green filter under batterikassa. jeg må få tatt no bilder engang. har du msn? snakke litt erfaringer?

Jeg har foresten 3dørs 1.3LX med svart skomgummi spoiler nederst av bakruta og en øverst. og gjort om til 1.6 interiør med varmeseter. el. vinduer og servostyring :9

Lenke til kommentar
Del på andre sider