Gå til innhold

NOS og annet småpusleri

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Først: Hei på alle sammen, akkurat finni detta forumet via Google... kanskje jeg kan få noen svar her.. :)

 

Så: NOS - norsk forhandler? og hva er reglene angående morrogass i norge?

 

Ellers: Akkurat kjøpt ny bil, da jeg flytter tilbake til norge iløpet av kommende uke, og nekter å betale 170'000,- ++ i moms for å få min '88 Dodge Ram 350 van over grensa (kjøpte den for 10'000,- for 2 år siden...) Hvor er forresten den obligatoriske klage-på-norske-anti-amcar-avgifts-regler-tråden?

 

Nybilen er en '78 Pontiac Grand Safari, hvistnok bygd på Bonneville ramme. Eller noe sånt. Det skal vist bare værra 2 igjen i europa av denne typen. 400cid BB, ska værra henta fra en armert limmo. Diffsperre. Bilen skal ha gått som taxi, knust en volvo (:P), deretter som utrykkningsbil og fått dobbelt sett batterier... stått i 6 år, og er nå rimelig shabby.. men med tid og omsorg skal den komme seg i toppform igjen :)

 

planen er å rolig starte med Street Legal racing (ittno fancy, bare morro), lurte på hva man kan/burde gjøre med en sånn motor, ala tenningssystem, kamaksler, stempler, topper, innsug, u name it. Er vel forsåvidt ganske n00b når det gjelder trimning, men lærer fort. Er ikke ute etter en Keith Black-kopi, men et par ekstra hester ved behov hadde vert mojjo :) alt fra grunnlegende til rimelig avansert er interesant...

 

(og var NOS forbudt ved street legal eller ikke?)

 

Kassa er forresten en 400 automat-sak.. holder det? vet at bilen har drept vaffal èn kasse tidligere... da med orginalt innsug(type støpejern og 6 raka rør.. og 8.0l/mil) og gasser.. nå er den såpass strupa at den går på litt over liter'n.

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NOS fylling i sørlig del av landet er vel Sverre Kahrs i Oslo.

Sikkert flere som har og.

 

NOS er ikke lov i Street Legal nei.

Hvilke topper sitter på denne motorn da?

Er det en -78 mod motor og?

400 kassa er den sterkeste av de Originalt.

 

Å kjøre Street Legal med nesten 2 tonn bil og lavkompa 400 går fint.

Burde ikke vere grep i starten som hindrer gode plasseringer:)

 

 

:D

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn bil passer fint i bracket klassen, men har jo ikke så mye å stille opp i de andre klassene dessverre.(Uten omfattende modding).Den deler nok ramme med Caprice og Olds Custom cruiser.78 Var siste året for Pontiacs 400 mener jeg.En grei motor å få ut passe med hester av.

Avgiftsogregelklagetråder har vi hatt "hundrevis" av opp gjennom tidene.Men vi har vel etterhvert hørt de aller fleste argumentene og klagene 10-20 ganger...Lettere å gjøre noe med været enn norske avgifter...

Lykke til ihvertfall.

Og godt nyttår alle sammen.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle GM's fullsizere deler ramme.Pontiacs fullsizere het vel enten Bonneville (dyreste utgave) eller Catalina mens stv het Safari.(Mulig jeg tar feil.Man endret betegnelsene ofte).Men hvis bilen er en 78 er den ikke så stor som vognkortet sier.Den eldre typen (Før77) kan nok stemme på lengden,men den er garantert ikke så bred.Det står masse feile mål og vekter i norske vognkort.

Fullsize stv er uansett kule biler.Har hatt både 88 Caprice og 87 Safari.

Har du bilde?

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pbgs.jpg

pbgs2.jpg

 

Bilder fra salgsannonsen.

 

Fullsize stv er uansett kule biler.

 

Jupp :)

 

Har allerede hatt en '76 Ford LTD I Country Squire og en '77 LTD II i familien..

 

'76'en hadde foresten en Midland/Modified Cleveland Police Interceptor motor, som i samarbeid med en sær cruisecontrioll ga en intresang flytur over en bakketopp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

mener VIN'et sa at det egentlig var en liten (318 elns) motor i den fra fabrikken. Og da var den gullfarget :p (og med gull-eike-hjul-kapsler ><)

 

Den ser forresten grei ut den, men skulle gjerne hatt den under tak.

 

Husker ikke ang. bremsene, men skal ned til faren min i helga og kan sjekke da. Har altså bytta denne mot suburbanen hans på en måte da jeg skjønte at jeg ikke kom til å få råd til å få denna bilen på veien på en ordentlig måte, og jeg måtte ha en bil for å komme meg på jobben.

 

 

Motoren er forresten fra '68. Først brukt i en tanks, så i en pansra limmo, før den kom dit. Fikk med en del deler også, edelbrock innsug, noen Holley gassere og noen andre fine ting som satt på en stund. Ble tatt av da de fant ut at 8liter/mila ble litt drøyt i en taxi.. men gikk vist noe vakent :P nå koser den seg på en rundt 2 liter mila men har fremdeles ikke noen problemer med fletting på E18 ^^

 

Er altså mest min far sin bil nå da, men kommer jeg over noen penger og litt fritid så skal jeg hive meg i gang på denne.. *venter spent på telefon fra Norsk Tipping*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår