Gå til innhold

3 eller 4 skivet...

Ranger emnet


Cartman

Anbefalte innlegg

Hei ole

 

Det vill ikke bli mye ketchup effekt i en turboladet 3 eller 4 rotor PP wankel motor. Motorene vill ha henholdsvis ca 450 og 650hk som sugemotor.

 

Finnes et firma i australia som lager disse motoren av 13b motorer. Og lager en kortere veiv selv.

 

Jeg har mulighet til å få ta i orginale PP rotor hus og vegger. Og jeg hvet om en kort 4 rotor som står i england. Mulig jeg kan få kjøpt den.

 

Eneste problemet med disse motorene er sprutet man må bruke er grisedyrt. Og man har problemer med å få godkjent støyen på de. En 3 rotor PP sliter med å komme ned på 100db. Og 4 rotoren som ble kjørt på Le Mans ble målt til 137db :)

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

Hei ole

 

Det vill ikke bli mye ketchup effekt i en turboladet 3 eller 4 rotor PP wankel motor. Motorene vill ha henholdsvis ca 450 og 650hk som sugemotor.

 

Finnes et firma i australia som lager disse motoren av 13b motorer. Og lager en kortere veiv selv.

 

Jeg har mulighet til å få ta i orginale PP rotor hus og vegger. Og jeg hvet om en kort 4 rotor som står i england. Mulig jeg kan få kjøpt den.

 

Eneste problemet med disse motorene er sprutet man må bruke er grisedyrt. Og man har problemer med å få godkjent støyen på de. En 3 rotor PP sliter med å komme ned på 100db. Og 4 rotoren som ble kjørt på Le Mans ble målt til 137db :)

 

Jan-Tore

Hva med å bruke en 20B med PP hus? Jeg regner med at man ikke trenger å tette portene i sidehusene, bare lukke dem med plater i uttaket?

 

Passer forresten 13b rotorhus på 20b?

 

Du får si i fra når du begynner å bli ferdig med bilen, og det er tid for prøvekjøring. Så kan du ta en tur, og prøve den på banen i pausene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cartman

Hva med å bruke en 20B med PP hus? Jeg regner med at man ikke trenger å tette portene i sidehusene, bare lukke dem med plater i uttaket?

 

Passer forresten 13b rotorhus på 20b?

 

Du får si i fra når du begynner å bli ferdig med bilen, og det er tid for prøvekjøring. Så kan du ta en tur, og prøve den på banen i pausene... :)

 

Det beste er å få tak i orginale PP rotor hus og sidevegger. Men helst sideveggene. Rotor husene kan man få frest ut på et dreieverksted.

 

For man må tette sideveggene ut moto rotorene. Og få det helt tett. Og skal man kjøre mye effekt må man ha kort utgave som er lagret opp. Den store med den orginale tykke 20b veggen er ikke helt bra, da veiva er litt lang.

 

Bilen er nok klar for track testing i begynnelsen av mai :) Så jeg kommer jeg :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

 

Det beste er å få tak i orginale PP rotor hus og sidevegger. Men helst sideveggene. Rotor husene kan man få frest ut på et dreieverksted.

 

For man må tette sideveggene ut moto rotorene. Og få det helt tett. Og skal man kjøre mye effekt må man ha kort utgave som er lagret opp. Den store med den orginale tykke 20b veggen er ikke helt bra, da veiva er litt lang.

 

Bilen er nok klar for track testing i begynnelsen av mai :) Så jeg kommer jeg :)

Du har forresten PM... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår