Gå til innhold

Skal kjøpe basser og monoblock til 190'n min.

Ranger emnet

Crizpy

Anbefalte innlegg

Hei ny på forumet, men lurer bare på et par ting.

Skal bestille meg annlegg fra statene..dvs monoblokk og suber.

Tenkte på 2 stk. Infinity kappa prefect 12.1 VQ\ikke-VQ.

Hva er VQ for noe? De som heter VQ koster en goood del mer, men lurer på om det er noe vits.

Jeg har pella ut en fin monoblock, men lurer på om den holder? Den gjør vel det? Dyr er den hvertfall.

Uansett; Her er den

Trur jeg skal kjøpe meg en 1farads kondensator og.

Men det jeg egentlig lurer litt på, er åssen jeg skal bygge kassa.

Siden 190'en er så genialt bygd at den har bensintanken i seteryggen bak, forsvinner en god del lyd der.

Så skal jeg ha lukka kasse, sånn med bassrefleksrør, åpen kasse.. har ikke så god peiling, så derfor spør jeg.

Trur jeg skal bruke 19 mdf eller hva det heter :)

Kan noen gi meg noen gode råd før jeg setter i gang med "prosjektet" så jeg ikke driter meg loddrett ut.

Vil ha pen lyd fra bassen.. hører ikke alt for mye på techno\trance\annen musikk med bare bass, men hører en god del på metall og litt sånn.

De med hjerne, kjører bil med stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VQ står for Variable Q.

Q'en er Qts som beskriver lavfrekvensegenskapene til subben.

Bl er motorstyrken, og er avhengig av Qts.

Høy Q fører til lav Bl, og omvendt.

Det vil si at de har konstruert subben slik at man kan tilpasse den til å fungere bra i mange forskjellige typer kasser.

Les her, så forstår du nok en del bedre.

Når det gjelder forsterker kan jeg ikke annet enn å anbefale JL Audio 500/1 på det varmeste. Denne har jeg hatt selv, og jeg er meget imponert over hvor bra den er!

I tillegg er den liten og effektiv (lite varme).

Dersom du skal ha bare ett element, holder det fint med 500W.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MB300CE

Prøv å få lyden så godt inn i cupeèn som mulig.

Ei kasse som står i bagasjerommet uten porter igjennom hattehylla vil være et dårlig resultat.

Jeg hadde en stor port igjennom hattehylla. Når jeg fikk riktig lengde på bassrefleksrøret ble det bra lyd.

Igjennom førstehjelpsskrinet?

Dere som sier jeg kan brenne meg: ja, jeg kan det, men hvis jeg ikke gjør det, har jeg 2 type r elementer til den nette summen av 1700 nok...

De med hjerne, kjører bil med stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på ebay selges det mye billige infinity og bilstereo produkter genrelt. kjøpte selv 2 kappa perfect 10.1D der,funka greit de..,en stund,konka etter ca 3 måneder,brant av "trådene" inn til membranet,har du ingen familie/bekjente der henne kan det være vanskelig å få ordna garanti,har heldigvis familie der henne så ordna meg ganske greit.Infinity nekter å sende reklamasjonsvarer til norge.

jeg sendte de deffekte elementene med mine foreldre som skulle på ferie i usa da,de sendte de til service senteret,jeg fikk nye på pletten uten ett spørsmål om hva som var galt,så god service yter de vertfall!

er mye penger å spare hvis du tar risken..,som sagt vanskelig å få fiksa no hvis noe går galt..

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider