golfnos Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 hei.. har problemer med go bilen.. etter kulda slo inn fryser front dørene igjen, og flere ganger til jobb har dørene fryst fast først når jeg skal inn i bilen, og av og til fremdeles når jeg kommer meg til jobb, og må krype ut bak..(flaut!!) det er ingen motstand i dør håndtakene,og kan virke som om det er en "clutch" liknende patent.. noen som har peil?? håper på svar.. svein;) :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgti16v Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by golfnos hei.. har problemer med go bilen.. etter kulda slo inn fryser front dørene igjen, og flere ganger til jobb har dørene fryst fast først når jeg skal inn i bilen, og av og til fremdeles når jeg kommer meg til jobb, og må krype ut bak..(flaut!!) det er ingen motstand i dør håndtakene,og kan virke som om det er en "clutch" liknende patent.. noen som har peil?? håper på svar.. svein;) :( smør inn pakningene med silikon.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 er ikke pakningen som fryser,men selve innmaten i døra eller noe:( kjipt å kjøre rundt slik.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team VR6 Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 dette er et problem på golf 3 det er fettet i låse kassa som er tregt og dermed ikke vil virke som det skal. For å løse problemet permanet må du demonter låse kassa fjærne det gamle orginal fettet, for så og bruke silisum fett ( tror det er det det heter). Da virker det i gjenn. Mange med golf 3 som sliter med dette ink meg Siter Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Lagde en tråd om dette litt tidligere i år, men fikk ikke noe respons på den.. Har akkurat samme problemet jeg også.. Er kjempe gøy når du skal ha med deg noen å de må sitte i baksetet lissm :p Hvor får man kjøpt dette Silisum fettet? mvh Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Desember 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 ja.. hadde vært greit å fått kjøpt inn litt silisium fett, hvis det er det som brukes.. må nok få demontert så fort som mulig ja.. vasker låsekassen i en delevasker på jobb..da blir den rein ja..;) takker for fine svar.. svein Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazert Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Jeg har problemer når kulda slår inn, det er at jeg ikke får vridd rundt nøkkelen i dørlåsen. Men det er kun på førerdøra så jeg må gå inn fra passasjerdøra hvis det er kaldt ute. Ellers før sleit jeg med at dørene var frøse fast til pakningene men det ble borte etter jeg smurte på silikon stift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frodekomode Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Har samme problem på golfen min også. Jeg brukte våpenolje i fjor, etter at den var rengjort med 5-56. Det funket bra i hele fjor, men nå er det tilbake. Lurer også på hvor en får tak i silisium-olje. Hvis ikke blir det vel våpenolje-trikset i år også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 I går skrudde jeg ut låsekassa på førerdøra og smurte den og håndtak greia inn med vaselinfett på sprayboks... Fungerte som bare det i dag. I dag tok jeg pasasjersiden og resten av låsene med samme spray, får bare håpe det er holdbart, men det virker slik ja. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by srednA I går skrudde jeg ut låsekassa på førerdøra og smurte den og håndtak greia inn med vaselinfett på sprayboks... Fungerte som bare det i dag. I dag tok jeg pasasjersiden og resten av låsene med samme spray, får bare håpe det er holdbart, men det virker slik ja. Mye jobb da? Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by KingCamel Mye jobb da? Joa, det er jo litt... Det som er styret er jo at låsekasse ligger inne i døra. Du må ta av dørtrekke. Skru løs kassa og håndtaket. På kassa spraya jeg bra med vaselin fett inn i. Håndtaket spraya jeg også inn. Tok også ut hele låse sylinderen og gjorde det samme der. Nå kjøre jeg uten dørtrekk, for å se om det virker. Er +5 ute, så jeg får bare vente til det fryser på. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frodekomode Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Er vaselinfett bra å bruke? Kjenner ikke til vaselinfett, så jeg bare spørr. Hvor får man kjøpt dette fettet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Frodekomode Er vaselinfett bra å bruke? Kjenner ikke til vaselinfett, så jeg bare spørr. Hvor får man kjøpt dette fettet? Det er nok mye å velge i der ute... Den jeg bruker er hvit og litt tykk. Den renner/forsvinner ikke vekk med det første nei. vaselin fryser jo aldri og det står på den at den ikke skal fryse. Kjøpt på Thorsov, er nok flere steder.Llitt over 50 kroner eller noe slik. Får jo ikke bedre smøre-middel enn vaselin på boks (den gule runde) på pakninger om vinteren. Billig og holdbart. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Har vurdert å prøve SKF Service fett, har en tube til overs etter et hjullager bytte.. Fra -30 til 140'C grader.. Er et Lithium basert smøremiddel Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
srednA Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by B.T.i Har vurdert å prøve SKF Service fett, har en tube til overs etter et hjullager bytte.. Fra -30 til 140'C grader.. Er et Lithium basert smøremiddel Har troa på det ja, men tror du vil få problemer med å smøre inni kassa om ikke du demonterer den helt da. Siter Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg