Gå til innhold

nissan sunny (b12)

Ranger emnet


steffen karlstad

Anbefalte innlegg

Han må slette noen bilder fra sin Photobucket.com konto. Enten det eller så må du bli betalende medlem der. tror neppe photobucket er nede for mine bilder er oppe å går sombrero

 

Er du på utkikk etter større turbo? kan tråle litt gjennom vw audi club forumet steffen. ligger nesten alltids noen godbiter til salgs der :)

 

Edit:

turbo

 

snurrbo

 

 

takk takk... men har turbo intil videre "IHI RHB 05 turbo"

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 293
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener alle nevnte deler er like på B12/N13. Det står alltid B12/N13 på dempere har jeg sett og jeg har bestilt stivere stab. stag fra en B12 som skal passe på min. Alt av bremseskiver passer, så sant de har riktig boltsirkel og at kalipperne takler størrelsen.

 

Tror Kollevold kan skaffe Koni dempere. De forhandler også bremser. Fra Whiteline (Australia) kan du få stab. stag med foringer, og tårnstag. Det står ikke at delene passer B12, men det kan være at det ikke ble solgt B12 i Australia.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener alle nevnte deler er like på B12/N13. Det står alltid B12/N13 på dempere har jeg sett og jeg har bestilt stivere stab. stag fra en B12 som skal passe på min. Alt av bremseskiver passer, så sant de har riktig boltsirkel og at kalipperne takler størrelsen.

 

Tror Kollevold kan skaffe Koni dempere. De forhandler også bremser. Fra Whiteline (Australia) kan du få stab. stag med foringer, og tårnstag. Det står ikke at delene passer B12, men det kan være at det ikke ble solgt B12 i Australia.

 

 

hva har du funnet av dempere og slikt til N13/b12 da? priser?

bremser da? priser?

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempere har ikke vært aktuelt for meg enda, så jeg har ikke sett så mye. Men jeg vet Koni har eller hadde dempere til N13/B12. Du kan spørre Kollevold eller andre leverandører om de skaffer til deg. Koster 4-5000,- eller noe, tenker jeg. KYB AGX dempere finnes også til N13/B12. Nissan kan skaffe det.

 

Som sagt, så passer alt av bremseskiver, så sant de har riktig boltsirkel og at kalipperne takler størrelsen. Hvis du ikke vil skifte kalippere, så bestiller du nye skiver i original størrelse.

Priseksempel fra Kollevold: 2 x Black Diamond combi-bremseskiver til Nissan Cherry: 2280,-

Combi-skiver er litt dyrere. Bare slissede eller borrede skiver er billigere.

 

Et alternativ kan være å skaffe skiver og kalippere fra en vanlig N14. De har ventilerte skiver.

[ ] Nissan Sunny E15ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dempere har ikke vært aktuelt for meg enda, så jeg har ikke sett så mye. Men jeg vet Koni har eller hadde dempere til N13/B12. Du kan spørre Kollevold eller andre leverandører om de skaffer til deg. Koster 4-5000,- eller noe, tenker jeg. KYB AGX dempere finnes også til N13/B12. Nissan kan skaffe det.

 

Som sagt, så passer alt av bremseskiver, så sant de har riktig boltsirkel og at kalipperne takler størrelsen. Hvis du ikke vil skifte kalippere, så bestiller du nye skiver i original størrelse.

Priseksempel fra Kollevold: 2 x Black Diamond combi-bremseskiver til Nissan Cherry: 2280,-

Combi-skiver er litt dyrere. Bare slissede eller borrede skiver er billigere.

 

Et alternativ kan være å skaffe skiver og kalippere fra en vanlig N14. De har ventilerte skiver.

 

 

mene dempere er slitt ut så jeg lurte på om jeg skulle ha orginale nye eller koni.

men men, jeg får titte ettervært!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for koni...får vel litt mer sportslige kjøreegenskaper, veit ikke hvor stive dine er originale men med stivere bil blir svingene mye mer gøyale;)

 

Tjah.. stivere er vel en heller subjektiv oppfatning. Sannheten er at demperene ikke gjør bilen stivere, bare forbedrer responsen i fjæringen.

 

For å si det enkelt: fjærene bestemmer hvor mye bilen stuper/krenger, demperene hvor mye/raskt bilen fjærer/gynger.

 

Skal man stive opp bilen, bør man derfor velge fjærer først, for siden å velge dempere som passer, og justere de til fjærene. Skal man senke mye, bør man også vurdere kortere fjærbein, så man beholder fjæringsveien, og blokker på fjærbeina for å beholde hjulgeometrien.

 

Nå skal det sies at koni er en "universalløsning" mot dårlige kjøreegenskaper, men de har kun justering i demping, ikke retur! Skal man først ha justerbare dempere bør man finne noen som har mulighet for begge deler, da retur er minst like viktig som selve dempingen.

 

Nå skal du sikkert bare ha nye dempere, men jeg tenkte jeg skulle nevne det i tilfelle du har tenkt å senke i fremtiden.

 

Håper det jeg sa nå ble like enkelt som jeg håper..:wonder

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KYB er originalt på min Sunny. KYB AGX er gassdempere, så de "forbedrer responsen i fjæringen", som Skidracer skrev, og er originalmerke. :)

 

Kyb er meget bra! Litt bedre respons i de, og spesielt i raske dumper, (etter mine erfaringer) enn i gule koni. De sitter også originalt på Corolla GT, som har fantastiske kjøreegenskaper alderen tatt i betraktning! (faktisk mye bedre en mange nye biler :scared )

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår