Gå til innhold

Sierra problemer....


stigare

Anbefalte innlegg

hoho... akkurat handlet meg vinterbil nå.. med noe småfeil ...

 

Var ute og skulle starte den nå men den er helt batteritom.

Setter på startkabler og bilen starter med en gang, men plutselig stopper den... og da er den umulig å få start på. Alt er helt svart og ingen antydning til noe liv i det hele tatt....

 

Startern som er fucked up? Eller hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Manuell

mee 2

 

er det slik att den ruser da den er kald, så du må bare gi full gass og slippe fort, slik att den roer seg?

 

vet ikke om dette er kjent problem, men skal prøve å bygge om min til manuell

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

 

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

 

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

hoho... akkurat handlet meg vinterbil nå.. med noe småfeil ...

 

Var ute og skulle starte den nå men den er helt batteritom.

Setter på startkabler og bilen starter med en gang, men plutselig stopper den... og da er den umulig å få start på. Alt er helt svart og ingen antydning til noe liv i det hele tatt....

 

Startern som er fucked up? Eller hva kan dette være?

 

Fått sjekket ledninger?

Sjekk B+ ledning inn på dynamo, den gir en liten ladespenning så dynamonen så den kan begynne å lade, uten den starter ikke dynamoen og lade. Det er en liten ledning inn ved siden av den tykke + kabelen til batteriet...

 

Kan kanskje værra oxo at forgasseren er feiljusert og drukner motoren, eller så kan det værra tenningsfeil kanskje.

Neste gang når bilen stopper slik så se etter om det er gnist på plugga. ->Hvis det ikke er det så kan det værra gåen coil og/eller fordeler.

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen startet og gikk i noen sekunder så stoppet den?

Hvis det er tilfellet så er det to ting det kan være: Enten dynamoen din som er kaputt, ellers så er du heldig slik at du bare trenger å skifte spenningsregulatoren som sitter på dynamoen.

 

Det du kan prøve for å sjekke om dynamoen i heletatt lader er som følger.

Mål med et multimeter(voltmeter) over dynamoen når bilen går. Hvis meteret viser 14+- så fungerer både dynamo og sp.regulatoren din, noe jeg egentli tviler på.

 

En ny dynamo koster ca rundt 1000-lappen mens en sp.regulator rundt 100-lappen.

 

Det er forresten ikke noe problem å skifte noen av de to delene.

Lykke til, og God Jul

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår