Gå til innhold

Kostnader i forbindelse med turbo

CoilOver

Anbefalte innlegg

Kan prøve å svare litt..

1: Kommer helt an på typen turbo du er ute etter. Kan vel si alt fra 8000,- til 25000,-..

2: Bremsene må nok oppgraderes. Vet ikke hvordan GT's 280mm skiver står seg mot 200+ hester, men mulig et Brembo big brake kit e.l. hadde vært å foretrekke. Mulig drivaksler og slikt kan ehntes fra Sunny GTi-R, for de vil vel få en del mer påkjenning. Clutch må forsterkes, og dette kan også hentes fra andre modeller, så vidt jeg har skjønt både Sunny GTi-R og S14.

3: Kommer helt an på antallet hester. Overstiger hk-økningen 12% (?) av bilen originale hester, blir det dyrt. Det som går an å gjøre med dette i turbotilfellet er å ha turbotrykksregulator, og så skru trykket så lavt som mulig ved eventuell omregistrering. Da kan du være så heldig at du bare får noen få hester ekstra, så kan du kjøre fra trafikkstasjonen med trykk i pipene og smil om munnen.

4: Kommer igjen an på hk-økningen. Men..jeg tror kanskje ikek forsikringsselskap har noe i registrene sine om Primera med turbo, så kan hende man må trå til med noe spesialavtalegreier..lukter dyrt og vanskelig, hvis du treffer på feil forsikringsagent.

5: Igjen, dette kommer an på hestene. Men vil tro du kan komme godt ned mot 6, kanskje 5 sekunder, med en 200-250 hk? Kommer an på hva du skal gjøre det til. Slanker du bilen for bakseter, dørtrekk, ac, og alt som heter luksus vil det jo selvsagt gå fortere...

Hadde vært moro å se en strippa Primera med bur og to racingstoler, med turbomotor på 300 hest og diff på framhjula..

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen trenger ikke koste mer enn 1-2000 kr for en brukt bra en.. Men trenger intercooler og div rør.. må også borre hull i blokka til oljeretur

280mm EBC P11 bremser holder i plenty til de flestes bruk. Er ikke antall hk som styrer størrelsen som trengs vettu, er hastigheten

Drivakslingene holder fint de.. Så lenge de ikke er rustskadet så knekker de ikke..

Kvel litt luft tilgang og minimer turbotrykket så får du godkjennt

0.100 tid er for det første uvesentlig siden du aldri har bruk for det.. Er heller kjørbarheten og 50-150 tider som gjelder.. I tillegg er 0-100 mye mer opp til sjåføren enn bilen. Jeg har hatt bilen min nede på 5 tallet på god asfalt men på vanlig asfalt spinner den for mye til å få gode tider. Typisk problem for fwd.

Mye jobb... Selg heller din bil og kjøp min. Skal selge til våren. Ikke noen annen grunn enn at jeg har lyst til å gå løs på en annen bil nå.. Liker å bytte

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider