Skimmy Skrevet Januar 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2005 Har kappa bort stålbunnen ja.. den orginale hatthylla sett ikke fast.. tok stikksaga og skar bort rundt der subben ska stå og høytalerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Skal snart i gang med å lage basskasse til bilen min også nå, skal ha 2x12" under hatthylla i en kasse som skal være på rundt 90 liter.. hehe.. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Da er vi to! Driver og lager istand en kasse med 2 stk 12" som skal under hattehylla og lager istand en til 2 stk 15" som skal bare stå bak i bagasjerommet! Ikke samtidig da! Skal bare teste hva som blir best! Siden ingen vil ha de 2 15" så får jeg bruke dem selv! Bruke dem til sub på hjemmekino anlegget mitt! ;) Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by HPfreak Da er vi to! Driver og lager istand en kasse med 2 stk 12" som skal under hattehylla og lager istand en til 2 stk 15" som skal bare stå bak i bagasjerommet! Ikke samtidig da! Skal bare teste hva som blir best! Siden ingen vil ha de 2 15" så får jeg bruke dem selv! Bruke dem til sub på hjemmekino anlegget mitt! ;) han som hadde bilen din før deg, hadde jo 2x15" under hatthylla.. stemmer ikke det ? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 satser på 10" dynabel under hattehylla jeg. 16 kg pr element. Bare få inn penga og sendt avgårde den subkassa jeg har. (Tror det blir fredag) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Nei mener å huske at han ikke hadde dem under hattehylla men bare baki vanlig med portene mot setet! Får man så forsterkerene oppe på kassa! Litt usikker men det blir en lei vinkel hvis jeg skal ha de 15" under hattehylla! Men det skal da gå! For se hvor mye tid jeg gidder å bruke på akkurat den! Kommer nok til å bruke de 12"! Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Hvorfor bygger dere med elementene mot seteryggen? Låter jo rett og slett ræva. Blir jo alt for lite luftrom foran elementene. Ha ihvertfall en 10cm klaring mellom seterygg og kasse + et par store hull i hattehylla. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Du har 30 cm å gå på om du skal ha hattehylla i behold og da er faktisk 12" for stort om de skal spille bakover mot bagasjerommet så du setter skråveggen mot bakseteryggen.... må på 10" for å få den oppreist. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Det vet jeg godt, har bygd nok av kasser til 240;) Men trekk den litt bakover, og ikke helt inntil seteryggen. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Tror jeg går bra for min del. de dynabelene skulle ha 15liters trykk kasse :D Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skimmy Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 dette funker fett! har også 12" i bagasjerommet.. har 2 x 3" bassreflex har ikke fådd dem i enda.. har bare trekt rett over hullene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bofors Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Originally posted by DaButcher kassen min er 105x90cm mener jeg, 290 liter lukket volum. subben er 32". hvordan låter det egentlig? mye vibrasjoner siden bassern står rett opp?... Siter Bmw 320 d 99 Volvo 242 prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Hvorfor bygger dere med elementene mot seteryggen? Det er fordi lyden blir best slik. Dette varierer fra biltyper. Noen spiller best med elementene bak over og noen oppover. I 240 spiller dem best inn i seteryggen siden bassen kommer mer igjennom. Og så ha en bassreflex port opp i hatte hylla. Eller et par alt ette som. Derfor :) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by AlpejoHn Det er fordi lyden blir best slik. Dette varierer fra biltyper. Noen spiller best med elementene bak over og noen oppover. I 240 spiller dem best inn i seteryggen siden bassen kommer mer igjennom. Og så ha en bassreflex port opp i hatte hylla. Eller et par alt ette som. Derfor :) Nope, har aldri fått best lyd med den løsningen. Beste jeg har prøvd, er en kasse på hver sin side i hjulbrønn med elementene imot midten. Eneste gangen fikk sånn noenlunde ok lyd mot seteryggen, var med en 15" med kasse som tettet helt i mellom kupe og bagasjen og bassrefleksen opp i hattehylla. Da var det forøvrig ganske stort luftrom mellom seteryggen og kassa pga vinkelen. En kamerat av meg bygde en kasse på 2x110L med 2x15" elementer bakover, og bassrefleksen opp i hattehylla. Det bygget var noe av det mest sinnsyke jeg har hørt i en 240. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by Bofors hvordan låter det egentlig? mye vibrasjoner siden bassern står rett opp?... hei, den vibrerer noe sykt ja.. spiller også utrolig høyt! subben klarer fint 5-50hz, men noe over 50hz er den ikke idèell til. Det er derfor jeg skal ha 10" som midbass, samt 6x9 infinity tar jo også litt midbass. Har lekt litt med tanken på å selle subben, selv om jeg egentlig ikke vil det. spørs om jeg får en bra deal. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg