Gå til innhold

senkesett til p11


Glenn O

Anbefalte innlegg

heisan. jeg har en p11 1.6 i 16V som er senket ca 35-40mm. så har jeg vurdert å kjøpe nytt senkesett. så lurte jeg bare på om det er noen som har bilde av en p11 1.6 i 16v som er senket 40/40mm eller 50/30mm. har funnet h&r 50/30mm fjærer, som jeg skal kombinere med koni demperer. så vet jeg liksom ikke om det går greit med 50/30mm senkesett. det virker litt mye. kommer det til å skrape borti hjulbuene eller noe?

 

mvh Glenn

nissan primera p11 1.6 i 16v

senket 35-40mm. lippe forran. sideskjørt. lyktespoiler. 7x17 alu med 205/40-17 dekk.

 

Stereo: kicker 6.5" frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50mm høres litt mye ut, begynner å høres ut som Opel-senking. Men ta og sjekk innom G20.net. Der er det massevis av bilder av senka Pirmeraer..sjekker du opp litt detaljer kan du sikkert finne ut hvor mye de er senket.

 

Og angående skrapinga så kommer det vel mye an på hjula dina..f.eks en 17x7,5 felg med 235/35 dekk vil vel sannsynligvis skrape. Men jeg tror de har en liste for akkurat det der på http://www.g20.net også..altså hvor store felger osv som får plass med forskjellig senking.

Ellers er den jo en utvei å massere hjulbuene litt.

 

Kan jeg spørre hva slags senkesett du har nå?

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

 

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører med fk automative senkesett.

jeg kjøpte et weitec senkesett som senker 40/40mm. men utpå eska står det at det er til en 2.0 p11 98 mod. så d passer sikkert ikke. får det vel ikke godkjent engang siden jeg har 1.6 97 mod og di er til en 2.0 98 mod

nissan primera p11 1.6 i 16v

senket 35-40mm. lippe forran. sideskjørt. lyktespoiler. 7x17 alu med 205/40-17 dekk.

 

Stereo: kicker 6.5" frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Glenn O

jeg kjører med fk automative senkesett.

jeg kjøpte et weitec senkesett som senker 40/40mm. men utpå eska står det at det er til en 2.0 p11 98 mod. så d passer sikkert ikke. får det vel ikke godkjent engang siden jeg har 1.6 97 mod og di er til en 2.0 98 mod

 

Passer helt sikkert... men er ikkje sikker på kossen front fjørene er avstemt for vekta til 2 literen, i motsetning til 1.6 literen..

 

Kan verr den ligger bittelitt høyere i fronten en den var tiltenkt.. Sikkert så liten forskjell at det ikke er synligt for det blotte øye..

Tror heller ikkje du merker no kjøremessigt.. den fjører nok akkuratt som om det var 2 literen som stod i.. Ser ikkje for meg at det er så veeeldigt store vektforskjeller på dei 2 motorene..

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår